Kedves Gyerekek!😊
Remélem jól telt a szünet és kipihentétek magatokat!
Az őskorból és az újkorból egy pár kérdést felteszek Nektek.
Csak azokat kérdezem amik a diákban szerepeltek.
Határidő a következő ének óra.
Jó munkát Nektek! 😊
Bea néni
Tajti Beatrix -Facebook privát üzenet vagy a tbeatrix87@gmail.com
Feladatlap
2020. április 17., péntek
Irodalom 4.17.
Kedves Gyerekek!🌸
A mai irodalom óra anyaga picit más, mint az eddigi.
Biztos vagyok benne, hogy szerettek utazni. Manapság ez a lehetőségünk eléggé lekorlátozódott.
A mai alkalommal ha járművel nem is, de az időben egy kis utazásra viszlek bennetetek Petőfi Sándor Úti levelei segítségével.🖂🚗
Picit lehetőségünk nyílik betekinteni utazásai során megélt élmények és nehézségek, érzelmi megnyilvánulásai és örömei megosztásába.
Az Irodalom könyvetek📓 200-201. oldalán olvashattok részleteket levelezéseiből.
Én ehhez adok itt nektek 3 linket, melyek nincsenek a könyvben.
Hallgassátok meg.
Remélem tetszik ez a különleges rész, hiszen más életébe ily formán nem igazán "szoktunk betekinteni".
Úti levelek Kerényi Frigyeshez, 1847. július 9.(részlet XI.levélből)
Úti levelek Kerényi Frigyeshez, 1847. május 26. (részlet a VI. levélből)
Egy kis ínyencség: Útirajzok
A füzetedbe egy kis vázlatot szeretnék kérni.
Petőfi Sándor
Úti levelek
Petőfi, az Úti leveleket jó barátjához, Kerényi Frigyeshez írta. /A német származású költő számos irodalmi művet lefordított német nyelvre. /
Ezután pedig kérem a Irodalom könyv 202-203. oldalán lévő szövegből bemásolni a füzetedbe a vastagon szedett részt! Átláthatóan, olvashatóan, vázlatba rendezve.
A füzetedről kérek fotót!
Jó olvasgatást, jó munkát kívánok!
Szép hétvégét gyerekek!
Anett néni
A mai irodalom óra anyaga picit más, mint az eddigi.
Biztos vagyok benne, hogy szerettek utazni. Manapság ez a lehetőségünk eléggé lekorlátozódott.
A mai alkalommal ha járművel nem is, de az időben egy kis utazásra viszlek bennetetek Petőfi Sándor Úti levelei segítségével.🖂🚗
Picit lehetőségünk nyílik betekinteni utazásai során megélt élmények és nehézségek, érzelmi megnyilvánulásai és örömei megosztásába.
Az Irodalom könyvetek📓 200-201. oldalán olvashattok részleteket levelezéseiből.
Én ehhez adok itt nektek 3 linket, melyek nincsenek a könyvben.
Hallgassátok meg.
Remélem tetszik ez a különleges rész, hiszen más életébe ily formán nem igazán "szoktunk betekinteni".
Úti levelek Kerényi Frigyeshez, 1847. július 9.(részlet XI.levélből)
Úti levelek Kerényi Frigyeshez, 1847. május 26. (részlet a VI. levélből)
Egy kis ínyencség: Útirajzok
A füzetedbe egy kis vázlatot szeretnék kérni.
Petőfi Sándor
Úti levelek
Petőfi, az Úti leveleket jó barátjához, Kerényi Frigyeshez írta. /A német származású költő számos irodalmi művet lefordított német nyelvre. /
Ezután pedig kérem a Irodalom könyv 202-203. oldalán lévő szövegből bemásolni a füzetedbe a vastagon szedett részt! Átláthatóan, olvashatóan, vázlatba rendezve.
A füzetedről kérek fotót!
Jó olvasgatást, jó munkát kívánok!
Szép hétvégét gyerekek!
Anett néni
Német emelt
Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok a 2. lecke első részének olvasását, fordítását a tk. 22. old. nagy képig!
Gyakoroljátok a felszólító mód képzését!
Tk. 26./1. Képezzétek a megadott igék összes felszólító módú alakját, és írjátok le így a mondatokat a füzetbe! (E/2.,T/1.,T/2., Ö.)
Ezt fotózzátok le, és küldjétek el a szokott módon!
Határidő: április 20.
Gyakoroljátok a 2. lecke első részének olvasását, fordítását a tk. 22. old. nagy képig!
Gyakoroljátok a felszólító mód képzését!
Tk. 26./1. Képezzétek a megadott igék összes felszólító módú alakját, és írjátok le így a mondatokat a füzetbe! (E/2.,T/1.,T/2., Ö.)
Ezt fotózzátok le, és küldjétek el a szokott módon!
Határidő: április 20.
Matematika 04.17.
Sziasztok!
Vége a szünetnek, újra tanulunk egy kicsit minden nap!
A szünetben mindenkinek elküldtem, hogy március 23-április 3-ig hány pontot gyűjtött és az milyen jegyet ér! Sajnos nem sok jó eredményt tudtam küldeni. Most megpróbálok segíteni hogy lesz a következő jegy jobb, hogy lesz több pontotok!
1. Ahol munkafüzet vagy tankönyvi feladatokat kell megoldani a megoldásról képet kell küldeni! Lehetőleg még az nap vagy másnap reggel!( Ha később küldöd kevesebb pontot ér!) Ha nem küldesz semmit 0 pont!
2. A napi játékot is játszd le! Amikor oda írom, hogy többször próbálkozhatsz tedd meg, mert egyre több pontot tudsz szerezni és én a legjobb eredményedet fogom nézni!
3. Ha okosdoboz, vagy szabadulószobás feladat van, akkor nem kell kép, oldd meg és 150 pontot ér!
Az okosdobozos feladatokat csak az oldalon megosztva fogadom el, fényképeket nem kérek róla, magadnak lefényképezheted, de én nem gyűjtögetem!
4. A rendszeres tanulás nagyon fontos, egymásra épülnek a feladatok, ha 1-2 óra kimarad ne csodálkozz, hogy nem tudod megoldani. Minden nap mindenkitől szeretnék feladat megoldást látni!
5. Az órák úgy vannak összeállítva, hogy 40-45 perc alatt tud megoldani, ha gyorsabban végzel, nem biztos, hogy max. pontot kapsz. Ne kapkodj! nem az a cél, hogy minél hamarabb végezzünk! Nem házi, hanem tanóra!
Mai óránk témája: Gyakorlás
A füzetedbe dolgozz és képeket szeretnék látni a munkádról! Olvashatóan írj! 45 perc alatt megoldható, de ha elfáradtál akkor folytasd hétvégén! Hétfő reggelig várom a képeket!
Kattinst a linkre és ott lesznek a feladatok!
link:feladatok
Pihenésnek egy kis játék! 3* próbálkozhatsz!
link:játék!
Jó tanulást!
Jó pihenést a hétvégére!
Margó néni
Vége a szünetnek, újra tanulunk egy kicsit minden nap!
A szünetben mindenkinek elküldtem, hogy március 23-április 3-ig hány pontot gyűjtött és az milyen jegyet ér! Sajnos nem sok jó eredményt tudtam küldeni. Most megpróbálok segíteni hogy lesz a következő jegy jobb, hogy lesz több pontotok!
1. Ahol munkafüzet vagy tankönyvi feladatokat kell megoldani a megoldásról képet kell küldeni! Lehetőleg még az nap vagy másnap reggel!( Ha később küldöd kevesebb pontot ér!) Ha nem küldesz semmit 0 pont!
2. A napi játékot is játszd le! Amikor oda írom, hogy többször próbálkozhatsz tedd meg, mert egyre több pontot tudsz szerezni és én a legjobb eredményedet fogom nézni!
3. Ha okosdoboz, vagy szabadulószobás feladat van, akkor nem kell kép, oldd meg és 150 pontot ér!
Az okosdobozos feladatokat csak az oldalon megosztva fogadom el, fényképeket nem kérek róla, magadnak lefényképezheted, de én nem gyűjtögetem!
4. A rendszeres tanulás nagyon fontos, egymásra épülnek a feladatok, ha 1-2 óra kimarad ne csodálkozz, hogy nem tudod megoldani. Minden nap mindenkitől szeretnék feladat megoldást látni!
5. Az órák úgy vannak összeállítva, hogy 40-45 perc alatt tud megoldani, ha gyorsabban végzel, nem biztos, hogy max. pontot kapsz. Ne kapkodj! nem az a cél, hogy minél hamarabb végezzünk! Nem házi, hanem tanóra!
Mai óránk témája: Gyakorlás
A füzetedbe dolgozz és képeket szeretnék látni a munkádról! Olvashatóan írj! 45 perc alatt megoldható, de ha elfáradtál akkor folytasd hétvégén! Hétfő reggelig várom a képeket!
Kattinst a linkre és ott lesznek a feladatok!
link:feladatok
Pihenésnek egy kis játék! 3* próbálkozhatsz!
link:játék!
Jó tanulást!
Jó pihenést a hétvégére!
Margó néni
Történelem A falvak és lakói
Kedves 5. évfolyam!
Elérkeztünk az utolsó pontgyűjtő körünkhöz! Rengeteg szép munkát kaptam, ha majd lezárom a pontversenyt, néhányat ide a blogra is felteszek, hogy Ti is tudjatok bennük gyönyörködni!!!
Addig is nézzük a mai óránk anyagát! FALVAK ÉS LAKÓI
A mai órán elsősorban azt fogjuk megvizsgálni, hogy a
középkorban milyen új művelési módokkal
és eszközökkel tették hatékonyabbá
és könnyebbé a termelést? Illetve azt, hogy hol és kik végezték a mezőgazdasági munkákat?
1. Olvasd el a TK. 34. leckéjét (130-132. oldal)!
2. Nézd meg a lecke összefoglalását a következő
diasorozaton: https://drive.google.com/file/d/1bnHJAJDYUuFBNzV-4koRHXtmwaZLy7LO/view?usp=sharing
3. Tekintsd meg a következő VIDEÓTANÁR filmet a leckéről:
4. Oldd meg gyakorlásképpen a következő OKOSDOBOZOS
feladatot:
5. Feladatok PONTOKRA (2 töri órád van a feladatok elvégzésére, kettőt kell megcsinálni, és annak a 2 feladatnak a fotóját kérem a címemre: bjfkrisztina5.osztaly@gmail.com )
- Rajzolj le / Építs meg egy uradalmat! (15 pont)
- Képzeld el, hogy földesúr vagy, és a birtokod élére
keresel irányítót! Magyarázd el neki, hogy néz ki az uradalom! Minimum 6 mondat (20 pont)
- Középkori jobbágyként mesélj a mindennapjaidról! Elégedett
vagy a sorsoddal? Mennyire könnyű/nehéz az életed? Válaszodat indokold is! Minimum 8 mondat (20 pont)
- Mf. 51/1., 2. és 4. feladat (15 pont)
HATÁRIDŐ: 2020. ÁPRILIS 23., reggel 8 óra!!!
Jó munkát!
Kriszta néni
Testnevelés 04.17.
Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek!
Erre a pénteki napra több videós mozgásanyaggal készültem nektek. Sok bejátszással készülök, mert a gyakorlatok végrehajtása így pontosabb lesz .
Az osztályunkból kapok rendszeresen visszajelzéseket, videókat az elvégzett gyakorlatokról. Volt aki bemelegítést végzett, volt aki futópadon futott, olyan leleményes is akadt közületek ,aki kosárlabda palánkot gyártott és ezen az eszközön gyakorolt. Kaptam olyan videót ahol focilabdával passzoltak egymásnak a család tagjai.
Most is biztatlak benneteket a tanulás melletti rendszeres sportolásra, testmozgásra, amellyel egészséges maradhat az ember.
A online testnevelés óra előtt is nagyon fontos a helyes bemelegítés:
BEMELEGÍTÉS
Az ízületek átmozgatása után a vérkeringés fokozása:
KERINGÉSFOKOZÁS
Az óra fő részében általános erőfejlesztő feladatok és labdás ügyességi gyakorlat szerepel:
HÁTIZSÁKOS FELADAT
LABDÁS ÜGYESSÉGI FELADAT
A gyakorlatok végeztével végezzünk nyújtást.
LEVEZETÉS
Kedves egészségetekre !
Ezen túl is várom a kiadott feladatokkal kapcsolatos videókat, fotókat messengeren, vagy az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre. 👈👈👈👍👍
További szép napot, szép hétvégét kívánok !!💪💪
Boros Pál
Erre a pénteki napra több videós mozgásanyaggal készültem nektek. Sok bejátszással készülök, mert a gyakorlatok végrehajtása így pontosabb lesz .
Az osztályunkból kapok rendszeresen visszajelzéseket, videókat az elvégzett gyakorlatokról. Volt aki bemelegítést végzett, volt aki futópadon futott, olyan leleményes is akadt közületek ,aki kosárlabda palánkot gyártott és ezen az eszközön gyakorolt. Kaptam olyan videót ahol focilabdával passzoltak egymásnak a család tagjai.
Most is biztatlak benneteket a tanulás melletti rendszeres sportolásra, testmozgásra, amellyel egészséges maradhat az ember.
A online testnevelés óra előtt is nagyon fontos a helyes bemelegítés:
BEMELEGÍTÉS
Az ízületek átmozgatása után a vérkeringés fokozása:
KERINGÉSFOKOZÁS
Az óra fő részében általános erőfejlesztő feladatok és labdás ügyességi gyakorlat szerepel:
HÁTIZSÁKOS FELADAT
LABDÁS ÜGYESSÉGI FELADAT
A gyakorlatok végeztével végezzünk nyújtást.
LEVEZETÉS
Kedves egészségetekre !
Ezen túl is várom a kiadott feladatokkal kapcsolatos videókat, fotókat messengeren, vagy az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre. 👈👈👈👍👍
További szép napot, szép hétvégét kívánok !!💪💪
Boros Pál
Angol Normál 04.17.
Kedves Szülők és Gyerekek!
A mai téma: Exercises= Gyakorlás
Az elmúlt két órán tanultakat fogjuk a mai órán gyakorolni.
- Kettő képet küldök. A feladatok a képeken vannak.
- A megoldásokat a VONALAS FÜZETETEKBE írjátok le olyan sorrendben, ahogy a képeken szerepelnek!
- A füzeteteket fényképezzétek le!
- A képet küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.17. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
1. kép: Mi van a kis képeken? Írjátok le a füzetetekbe a darabszámot és a főnevet egyes vagy többes számban!
MEGJEGYZÉS: cherry- cherries= cseresznye/cseresznyék, strawberry, strawberries= eper/ eprek
Pl: one child. three children
2. kép:Válaszd ki a helyes többes számú alakot és írd le a darabszámmal együtt a füzetedbe!
Pl: six leaves
MEGJEGYZÉS: calf/ calves= borjú/ borjúk, fruit/ fruit= gyömölcs/ gyümölcsök, bus/busses= busz/ buszok, shelf/ shelves= polc/ polcok, superhero/ superheroes= szuperhős/ szuperhősök
A mai téma: Exercises= Gyakorlás
Az elmúlt két órán tanultakat fogjuk a mai órán gyakorolni.
- Kettő képet küldök. A feladatok a képeken vannak.
- A megoldásokat a VONALAS FÜZETETEKBE írjátok le olyan sorrendben, ahogy a képeken szerepelnek!
- A füzeteteket fényképezzétek le!
- A képet küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.17. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
1. kép: Mi van a kis képeken? Írjátok le a füzetetekbe a darabszámot és a főnevet egyes vagy többes számban!
MEGJEGYZÉS: cherry- cherries= cseresznye/cseresznyék, strawberry, strawberries= eper/ eprek
Pl: one child. three children
2. kép:Válaszd ki a helyes többes számú alakot és írd le a darabszámmal együtt a füzetedbe!
Pl: six leaves
MEGJEGYZÉS: calf/ calves= borjú/ borjúk, fruit/ fruit= gyömölcs/ gyümölcsök, bus/busses= busz/ buszok, shelf/ shelves= polc/ polcok, superhero/ superheroes= szuperhős/ szuperhősök
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Thank you for being together. Have a nice weekend.
Tóthné VK
Task 4 today:
- TK 22/1 olv.+válasz ide
- TK 23/2 Mi a mondat vége?
- TK 23/3 Rövid válaszban csak Li! (help: TK 22)
- TK 23/4a Füz-be: Írj kérdést (szórend!) + választ! (Present continuous: am/ is/ are Li+ing)
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Thank you for being together. Have a nice weekend.
Tóthné VK
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: p...
-
Kedves Gyerekek! Összefoglalás kicsit másképp https://learningapps.org/1980636 https://learningapps.org/11064538 https://learningapps.o...
-
Kedves Gyerekek! Jó reggelt kívánok ! Egy-két gyakorló feladat vár ma rátok. A végén, egy Redmenta teszt a zárás. 1. Többjelentésű...
-
Kedves Gyerekek! A mai óra a gyakorlásé. Nyisd meg a feladatokat és csináld meg. https://learningapps.org/2321727 https://learningapps.o...