2020. május 12., kedd

Hon- és népismeret 05.12.

Nézd meg a videót! BÚZÁTÓL A KENYÉRIG    (15 perc)
Írj a filmből 15 rövid szómagyarázatot!
Meséld el a családtagjaidnak, milyen munkafolyamatok voltak a kenyér elkészítéséig, beszélgessetek róla, mi változott a korszerű technikák bevezetésével, és a szükségletek változásával!
A szómagyarázatokat a busijudithazifeladat@gmail.com címre várom.
Jó munkát!
Busi Judit

Történelem A magyar nép vándorlása


Kedves 5. évfolyam!

A mai órától népünk korai történetével fogunk megismerkedni! Először végigkövetjük a magyar nép vándorlásainak állomásait, megnézzük, mikor és hol alakult ki a magyar nép, s mely népekkel lehettek közös őseink... Ez is 2 történelem óránk anyaga lesz!!!

1.       lépés: Olvasd el a TK. 38. és 39. leckéjét! (TK. 148-153. old.)

2.       lépés: Nézd meg az erről szóló diasorozatot: 
3.       lépés: az itt látható feladatok közül oldjál meg egyet 10 pontért, majd küldd el a fotóját!!!
- Gyűjts minimum 8 db FINNUGOR eredetű magyar szót!
- Sorolj fel minimum 8 db TÖRÖK eredetű magyar szót!
- Képregény formájában (minimum 5 képkocka) rajzold le a „Rege a csodaszarvasról” című mondánkat!
- Meséld el „Emese álmát”!
- Képzeld el, hogy egy TÁLTOS vagy! Mesélj magadról, a képességeidről, a „munkádról”, feladataidról!
- Gyűjtsd össze a magyar nép SZENT ÁLLATAIT!
- Mi jellemezte az ősi magyar harcmodort? És milyen fegyvereik voltak?
- Mutass be / Rajzolj le egy honfoglalás kori női és férfi viseletet! (Nevezd meg a viseletének a darabjait!)
- Fogalmazd meg egy mondatban a füzetedbe, hogy mi a különbség a nomád és a félnomád életmód között!
- Rajzolj egy térképet, amin bejelölöd a magyar nép vándorlásának 3 állomását!
- Sorold fel a 7 törzset és a 7 törzsfőt!
- Írj egy minimum 8 mondatos fogalmazást „Szemtanúja voltam a Vérszerződésnek” címmel!
- Rajzolj le / Építs meg egy jurtát a benne található használati tárgyakkal együtt!
- MF. 59. oldal / 3., 4. és 6. feladat
- MF. 60. oldal / 1., 5. és 7. feladat
HATÁRIDŐ: 2020. MÁJUS 18., reggel 8 óra!!!
Jó munkát!
Kriszta néni

Informatika 05. 12.

Kedves 5.a!

Még mindig sokan nem küldtétek el az előző házikat!
Összegyűjtöttem neked, hogy melyikekre fogok jegyet adni. Nézd meg, hogy mindet elküldted-e! Ha nem, pótold, mert az is beleszámít, amit nem küldtél!
Itt tudod megnézni a feladatokat:
INFORMATIKA HÁZI ÁPRILIS 7. 2. feladat
INFORMATIKA HÁZI ÁPRILIS 21. 1. feladat a, b, része
INFORMATIKA HÁZI ÁPRILIS 28. 1., 2. feladat
INFORMATIKA HÁZI MÁJUS 5. 2., 3. feladat
 

Ha ezeket pótoltad, jöhet a mai feladatod:
  1. Írd le a füzetedbe a következőket:

    INFORMÁCIÓFELDOLGOZÁS
    • bőséges forrás az internet
    • több weblap kereshető adatbázisokat tárol
    • szövegeket, képeket menthetünk a helyi menü segítségével, melyeket saját dokumentumunkba illeszthetünk
    • megbízható adatokhoz hivatalos oldalakon, vagy több találat megtekintésével juthatunk
      .
     2.  Küldj egy ismertető dokumentumot Kovács Margit szobrászművészről! Kérek egy pár mondatos életrajzot és egy képet a művésznőről. Word-be is illesztheted, de levélben is elküldheted.
    Segítség: írd be a címsorba: www.hung-art.hu ! A megjelenő oldalon a belépés gombra kattintás után egy adatbázisba jutsz, ahol a lap alján tudsz keresni.
    Írd be Kovács Margit nevét és kattints a keresésre! A keresési eredményben a műveit fogod látni és mellette az adatoknál megtalálod a nevét is. Ha rákattintasz eljutsz az életrajzához. Ebből a szövegből kell kijelölés után jobb kattintással kimásolni az első pár sort és egy dokumentumba, vagy levélbe illeszteni. A művésznőről a képet innen is másolhatod, de az előző órákon tanult képkeresés módszerrel is kereshetsz. A képet szintén jobb kattintás-másolással tudod a dokumentumodba vagy a levélbe illeszteni.

    3. Juss el a Code oldalon a feladatok végéig (19. lecke)! Itt tudsz belépni: CODE 5.A

    A füzet képét és a feladat megoldását (Kovács Margit életrajza és képe) kérem elküldeni az e-mail címemre ezen a héten! Ha van pótolni valód, azt is!

    Jó munkát!

    Gál Anita
    zoldinfo936@gmail.com

Matematika 05.12.

Sziasztok!

Újra kezdődik a 9 óra!
A hiányokat május 13-án 16 óráig fogadom el! Utána már sajnos nem!

Remélem tudtatok  a tanárnővel együtt dolgozni! Ma folytatjuk az előző órán megkezdett témát!

Óra témája: Összefüggések, sorozatok

Ma a sorozatokkal fogunk egy kicsit megismerkedni. Most egy tanár bácsi videóját hoztam nektek! Érdemes megnézni!

Link:bemutató

Ha megnézted akkor a következő feladatot szeretném ha megoldanád!

tk 234/16 (Ennek a megoldását kérem!)

A játék egy kis ismétlés az egész számokról! Egy kis segitség!
A teljes nevedet írd!Majd a kék nyílra kattits!
A piros lakatra kell kattintani!
A megoldást írd a téglalapba! Kattints a kulcsra! Ha jó kinyílik a lakat, ha nem akkor írd be a helyes megoldást! Csak akkor tudsz tovább lépni ha kinyílt a lakat!
A zöld lakat mellett van egy kis nyíl arra kattits és vissza visz a lakatfalhoz! Így  folytasd!

Ha látsz egy kis villanykörtét az a segítség arra kell kattintani!

A rendszer elküldi nekem a megoldásokat! Azt is számolja mennyi idő alatt oldottad meg!
Jó játékot!

játék:lakatok

Jó tanulást!

Margó néni

TERMÉSZETISMERET (14) 2020.05.12.

Kedves Gyerekek!

A mai órán folytatjuk az új tananyagrésszel, melynek első leckéje MEGJÖTT A TAVASZ.
1. Természetesen most is a tananyag olvasásával kezdjük. Nyisd ki a tankönyvet a 156-157. oldalon és olvasd el.
2. Ha kész vagy vele, írd le a következő VÁZLATOT a füzetedbe, erről kérem a fényképet a szokásos módon, ebből lesz az egyik jegyed megint, hogyan dolgozol otthon. A megadott határidőre kérem vissza. Ha nem küldöd, vagy nem érkezik meg időre ne akarj ötöst.
Cím:                                               Megjött a tavasz

Virág részei:    - kocsány
                         - csészelevél
takaró levelek:↗
                        ↘
                         - sziromlevél

                         -porzó (portok)
ivarlevelek:
                    ↘
                         -termő (magház, magkezdemény, bibeszál, bibe)

Porzó: portokjaiban hímivarsejt fejlődik.
Termő: magház magkezdeményében petesejt fejlődik.

Megporzás: a szél, vagy a rovarok segítségével a virágpor a termőbe jut.

Tavasszal végzett kerti munkák: -gyümölcsfák metszése
                                                        -talajporhanyítás
                                                        -vetés, ültetés
Ezután következik növényápolás:  -gyomtalanítás, kapálás
                                                        -öntözés

3. Ha kész a vázlat, vedd elő a munkafüzetedet és töltsd ki a tankönyv és a vázlat segítségével.
Mf.: 75. oldal 1,2,3,4 feladat. A kitöltésben segít:
1. feladat 156. oldal 156.2. kép
2. feladat 156. oldal 156.3. kép
Az 1-2 feladatnál ügyel arra, hogy a rajz hiányos pótold a hiányzó részeket.
3-4. feladatot füzet vázlatában találhatod.

Mikor mindennel kész vagy, a vázlatról kérem a fényképet és küld el hunyaktermi5a@gmail.com email címre 2020.05.19-ig. (kedd)

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  p...