Kedves Gyerekek!
A következő anyag: mf. 5./2.
das Esszimmer - étkező, valamennyi helyiség nevét írjátok ki a szótárba+ - T!
A füzetben elvégzendő feladatról ne felejtkezzetek el!
Mf. 6./3. - itt is van füzeti feladat!
Kérem a csoportba elküldeni márc.19.14.00-ig!
2020. március 18., szerda
Hon- és népismeret Március 17. Busi Judit
Tk. 107-110. oldal
Magyarázd meg a következő kifejezéseket (szóban): hírös város, Cifrapalota, csónakfejfás temető, Tiszahát
Segítő cikk és videó (szorgalmi): https://www.neprajz.hu/kiallitasok/idoszaki/a-magyar-nep-hagyomanyos-kulturaja-masolat.html
A munkákról egyelőre nem kérek fotót, önellenőrzést várok és mutassátok meg a szüleiteknek, beszéljetek róla!
Amikor osztályozni szeretnék, hangosan kiabálok, vagy legalább jó nagy betűkkel kiírom.
Jó munkát! Busi Judit
Vázlat a füzetbe:
Kelet-Magyarország értékei
Háromváros (Cegléd, Nagykőrös, Kecskemét)
Kodály Zoltán, Katona József
Nyírség, Bodrogköz, Rétköz
Bereg, Szatmár
Feladat: Keresd meg a Wikipédián mit jelent a "háromváros" kifejzés! Olvasd el!Magyarázd meg a következő kifejezéseket (szóban): hírös város, Cifrapalota, csónakfejfás temető, Tiszahát
Segítő cikk és videó (szorgalmi): https://www.neprajz.hu/kiallitasok/idoszaki/a-magyar-nep-hagyomanyos-kulturaja-masolat.html
A munkákról egyelőre nem kérek fotót, önellenőrzést várok és mutassátok meg a szüleiteknek, beszéljetek róla!
Amikor osztályozni szeretnék, hangosan kiabálok, vagy legalább jó nagy betűkkel kiírom.
Jó munkát! Busi Judit
Testnevelés- 5.a- szerda
Tisztelt 5.a osztályos tanulók !
Küldök nektek otthon is elvégezhető gyakorlatokat, a mindennapos testnevelésnek megfelelően .
Az egész család végezheti .
Jó mozgást kívánok mindenkinek !
Üdvözlettel : Boros Pál
Küldök nektek otthon is elvégezhető gyakorlatokat, a mindennapos testnevelésnek megfelelően .
Az egész család végezheti .
Jó mozgást kívánok mindenkinek !
Üdvözlettel : Boros Pál
Nyelvtan
Tisztelt Szülők, kedves Gyerekek!
Ezen a felületen, illetve a Kréta rendszer házi feladat részében fogjátok megtalálni az elsajátítandó anyagot.
A számonkérésen még dolgozom.
Arra kérlek Benneteket, ahogyan mindig is teszem, rendszeresen tanuljatok, lelkiismerettel.
A mai nap feladata :
Összefoglalás, rendszerezés: az állandósult szókapcsolatok
Nyelvtan tankönyv : 146. oldalának elolvasása,
feladatainak megoldása
Nyelvtan munkafüzet 71. oldal 1. a., d -(könyvtár -kérném ezt a minden napokban- helyett internet , amin élünk)
71. oldal 3.
Játékos feladatnak küldök Learning linket, aki teheti, oldja meg!
Szólások, közmondások - erre kattintva kiad egy címet, amire kattintva tudjátok indítani a feladatot!
Ezen a felületen, illetve a Kréta rendszer házi feladat részében fogjátok megtalálni az elsajátítandó anyagot.
A számonkérésen még dolgozom.
Arra kérlek Benneteket, ahogyan mindig is teszem, rendszeresen tanuljatok, lelkiismerettel.
A mai nap feladata :
Összefoglalás, rendszerezés: az állandósult szókapcsolatok
Nyelvtan tankönyv : 146. oldalának elolvasása,
feladatainak megoldása
Nyelvtan munkafüzet 71. oldal 1. a., d -(könyvtár -kérném ezt a minden napokban- helyett internet , amin élünk)
71. oldal 3.
Játékos feladatnak küldök Learning linket, aki teheti, oldja meg!
Szólások, közmondások - erre kattintva kiad egy címet, amire kattintva tudjátok indítani a feladatot!
Rajz
Kedves Gyerekek!
A mai naptól kicsit másképpen telnek majd a rajz óráink. Az időintervallum amíg el kell készítened a munkádat az 2 hét. Nem kérem azt, hogy óra hosszakat ülj és rajzolj. Annyit szánj rá, hogy abba a 2 hetes határidőbe beleférjen. Kérlek, a kész alkotásaid hátuljára (mint ahogyan szoktuk) írd rá a neved, s gyűjtsd össze egy külön mappába, amit majd egy meghatározott időben bekérek, hogy leellenőrizzem, értékeljem.
Két módon tudod majd eljuttatni az elkészített feladatot:
1. elküldöd nekem e-mailen keresztül erre a címre: zsuzsitanitoneni0323@gmail.com
jelöld meg tárgyban a neved, osztályod, alkotásod témáját
2. összegyűjtöd a mappádba s a meghatározott időben (amit megírok) leadod a suli portáján neveddel, osztályoddal ellátva
A mai témánk: Az ókori görög díszítőművészet
Határidő: 2020.04.01.
Feladat: készíts egy fekete/vörös (piros szín használata) alakos vázát
Elkészítés menete:
Értékelési szempontok:
Összefoglaló és inspiráció a feladathoz: ókori-görög-díszítőművészet
Ha valaki nem érné el a linket itt az átirata:
Képek: Fekete alakos váza, ahol az alakok és a minták feketék, a háttér vörös
Vörös alakos váza, ahol az alakok, minták vörös színűek, a háttér fekete
Jó munkát kívánok! Kérdése van bárkinek a megadott e-mailre vagy itt írhat bátran.
Ui: megjegyzésben jelöld már neved megadásával, hogy láttad a bejegyzést! Köszönöm!
A mai naptól kicsit másképpen telnek majd a rajz óráink. Az időintervallum amíg el kell készítened a munkádat az 2 hét. Nem kérem azt, hogy óra hosszakat ülj és rajzolj. Annyit szánj rá, hogy abba a 2 hetes határidőbe beleférjen. Kérlek, a kész alkotásaid hátuljára (mint ahogyan szoktuk) írd rá a neved, s gyűjtsd össze egy külön mappába, amit majd egy meghatározott időben bekérek, hogy leellenőrizzem, értékeljem.
Két módon tudod majd eljuttatni az elkészített feladatot:
1. elküldöd nekem e-mailen keresztül erre a címre: zsuzsitanitoneni0323@gmail.com
jelöld meg tárgyban a neved, osztályod, alkotásod témáját
2. összegyűjtöd a mappádba s a meghatározott időben (amit megírok) leadod a suli portáján neveddel, osztályoddal ellátva
A mai témánk: Az ókori görög díszítőművészet
Határidő: 2020.04.01.
Feladat: készíts egy fekete/vörös (piros szín használata) alakos vázát
Elkészítés menete:
- nézd meg a linken található prezit / olvasd el az átiratát a levél végén
- rajzolj le egy vázát (formája a számodra tetszőleges) → töltse ki a rajzlapod!!
- döntsd el melyik stílust választod vörös alakos/fekete alakos
- tervezd meg ceruzával hová teszel díszítő motívumukat és középre milyen történetet választasz, ha nincs történet amit lerajzolnál a görögökhöz kapcsolódóan akkor töltsd ki mintával
- kitöltés feketével és vörössel(pirossal)
Értékelési szempontok:
- a rajzlapon a váza elhelyezése
- díszítőmotívumok használata
- csak fekete és vörös (piros) szín használata
- kitöltés (színezés) minősége
Összefoglaló és inspiráció a feladathoz: ókori-görög-díszítőművészet
Ha valaki nem érné el a linket itt az átirata:
AZ ÓKORI GÖRÖG DÍSZÍTŐMŰVÉSZET
HÜDRIA (HYDRIA)
KRATÉR (KRATER)
A DÍSZÍTÉS 3 FŐ JELLEMZŐJE
A görög festészet fennmaradt alkotásai közül a festett vázák a legfontosabbak.
A vázaképek a görög mitológia jeleneteit ábrázolják.
Az első vázák i. e. 6. századból származnak.
Két stílusa van:
- fekete alakos
- vörös alakos
A különböző méretű edényeknek, meghatározott funkciója volt.
AMFÓRA (AMPHORA)
Szájnyílása közel olyan nagy, mint maga a test. A test maga öblös és mély. Rendeltetése szerint keverő edény. Bort vizeztek benne. Oldalán mindig két erős fül van a mozgatásra. Azért volt nagy szája, mert közvetlenül csészével vagy merőkanállal merték ki a bort belőle.
Eredetileg magas, bő szájú, a nyakánál szűkebb, öblös, fülekkel ellátott cserépedény ; főleg bor, olaj, búza vagy hal tárolására használták.
Vízet tároltak benne. Két oldalsó, és egy középső -> hordást segítő füle volt.
1. Tőről való elágazás
2. Felületek arányos elosztása
3. Törésmentes ívek
KERÁMIA EDÉNYEKRŐL RÖVIDEN
A két legjellegzetesebb díszítőelemük:
- palmetta
7 vagy több pálmalevélből álló legyező szerű elem
- meander
geometrikus díszítmények
Képek: Fekete alakos váza, ahol az alakok és a minták feketék, a háttér vörös
Vörös alakos váza, ahol az alakok, minták vörös színűek, a háttér fekete
Jó munkát kívánok! Kérdése van bárkinek a megadott e-mailre vagy itt írhat bátran.
Ui: megjegyzésben jelöld már neved megadásával, hogy láttad a bejegyzést! Köszönöm!
Matematika
Sziasztok! Hőseim!
Köszöntelek bennetek ezen a szép napsütéses napon! Ha kész van minden lecke akkor menjetek úgy néz ki szuper idő lesz!
A tegnapi hőstetett szépen megoldottátok! Tanácsaim:
1, Csak egyszer írd a neved a megjegyzés rovatba, hogy pontosan lássam hányan oldották meg a feladatot!
2, Ha nem tudsz megjegytést írni megtalálsz a msg-en is! De ez a felület lenne jó
3, A füzetedbe szépen pontosan dolgozz, mert lesz olyan, hogy le kell fényképezni és elkülni!
Tudom ígértem a játékszabály a pont gyűjtéshez, hát elcsúsztam az idővel, de legkésőbb hétvégén megcsinálom! Igérem😉😉
Nézzük a mai lecké! Vagyis az újabb hőstettet!
Először megnézzük tegnap ki hohy dolgozott. Vedd elő a füzetet és nézd me, hogy a feladatoknál oda írtad-e, hogy mekyik feladat (a, b, c,....:Ha ott van minden feladatnál akkor nyisd meg a linket, ez egy kahoot kvíz, ezzel elenőrzöm le a tegnapi munkátokat, persze nem az összeset csak 6-ot.( Ha telefonról töltödd ki, akkor a a kódot írd be ha gépről akkor kattints a linkre)
link:kahoot
kód: 0200966
Remélem sikerül. Ha kész vagy én látom ez eredményed és a nevedhez odaírom!
A játék után jön a munka, a tegnapi videót nézd meg most már az osztást is. Ha nem érted nézd meg többször is, csináld te is a feladatot a füzetedbe!
Ezután olvasd el a tankönyv 213 és 214 oldalát. A megfigyelted mondatot másold be a füzetedbe!
A füzetedbe oldd meg a tk 215/93a, b, c feladatot egy féleképpen ( összeadod és elosztod)
Jó munkát kis hőseim!
Margó néni
Köszöntelek bennetek ezen a szép napsütéses napon! Ha kész van minden lecke akkor menjetek úgy néz ki szuper idő lesz!
A tegnapi hőstetett szépen megoldottátok! Tanácsaim:
1, Csak egyszer írd a neved a megjegyzés rovatba, hogy pontosan lássam hányan oldották meg a feladatot!
2, Ha nem tudsz megjegytést írni megtalálsz a msg-en is! De ez a felület lenne jó
3, A füzetedbe szépen pontosan dolgozz, mert lesz olyan, hogy le kell fényképezni és elkülni!
Tudom ígértem a játékszabály a pont gyűjtéshez, hát elcsúsztam az idővel, de legkésőbb hétvégén megcsinálom! Igérem😉😉
Nézzük a mai lecké! Vagyis az újabb hőstettet!
Először megnézzük tegnap ki hohy dolgozott. Vedd elő a füzetet és nézd me, hogy a feladatoknál oda írtad-e, hogy mekyik feladat (a, b, c,....:Ha ott van minden feladatnál akkor nyisd meg a linket, ez egy kahoot kvíz, ezzel elenőrzöm le a tegnapi munkátokat, persze nem az összeset csak 6-ot.( Ha telefonról töltödd ki, akkor a a kódot írd be ha gépről akkor kattints a linkre)
link:kahoot
kód: 0200966
Remélem sikerül. Ha kész vagy én látom ez eredményed és a nevedhez odaírom!
A játék után jön a munka, a tegnapi videót nézd meg most már az osztást is. Ha nem érted nézd meg többször is, csináld te is a feladatot a füzetedbe!
Ezután olvasd el a tankönyv 213 és 214 oldalát. A megfigyelted mondatot másold be a füzetedbe!
A füzetedbe oldd meg a tk 215/93a, b, c feladatot egy féleképpen ( összeadod és elosztod)
Jó munkát kis hőseim!
Margó néni
Ének óra - Őskor
Sziasztok!
Egy kis változás történt,így az ének órai anyagokat én fogom Nektek küldeni!
Próbálok érdekes feladatokat és anyagokat készíteni. Szeretném kérni Tőletek, hogy az ének órát is vegyétek komolyan! :)
Mivel heti egy órátok van, ezért majdnem egy hét fog rendelkezésetekre állni elkészíteni.
Jövő hét szerdáig kérem a megoldásokat!
A feladat megoldását az e mail címemre vagy messenger üzenetben küldjétek el!
Facebookon:Tajti Beatrix / privát üzenetben/
e mail címem: tbeatrix87@gmail.com
Az általam készített PPT-t olvasd el többször, és minél több mindent próbálj megjegyezni!
A PPT-alapján készítettem egy feladatot. Minden válasz benne van. :)
Kiegészítésként hallgasd meg a youtube-n lévő videót! Az őskor 3:33 ig tart. Eddig kell most megnézned ( 3:33ig)és minél több mindet megjegyezni belőle!
Jó munkát kívánok Nektek!
Bea néni
Bea néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: p...
-
Kedves Gyerekek! Összefoglalás kicsit másképp https://learningapps.org/1980636 https://learningapps.org/11064538 https://learningapps.o...
-
Kedves Gyerekek! Jó reggelt kívánok ! Egy-két gyakorló feladat vár ma rátok. A végén, egy Redmenta teszt a zárás. 1. Többjelentésű...
-
Kedves Gyerekek! A mai óra a gyakorlásé. Nyisd meg a feladatokat és csináld meg. https://learningapps.org/2321727 https://learningapps.o...