Hallo!
Tanulgassátok ügyesen az állatneveket!
2020. április 24., péntek
Angol Normál 04.24.
Kedves Szülők és Gyerekek!
Mindenkinek köszönöm az egész heti munkáját!
Nagyon szépen dolgoztok!
A mai téma: There is / There are
1. A következő vázlatot másoljátok le a VONALAS FÜZETetekbe!
Jelentése:
There is = van
There are= vannak
Használata: ha le akarjuk írni vagy el akarjuk mondani, hogy mit látunk valahol,
vagy valahol van, létezik valami
pl: képleíráskor, szoba, ház, város bemutatásánál
There is a dog in the picture.= Van egy kutya a képen.
Rövid alak: There's a dog in the picture.
There are three rooms in the house. = Van három szoba a házban.
Rövid alak: There're three rooms in the house.
2. Fényképezzétek le a füzeteteket!
3. Gyakorlás
-A videót szakaszosan nézzétek meg: mindig állítsátok meg, amikor egy-egy képet láttok!
- Írjátok le a VONALAS FÜZETetekbe mit láttok éppen a képen!
Pl. There are two cats. There is a ball.
- Nézzétek tovább a videót!
- Javítsátok ki a mondatokat a videó alapján!
https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo
4. Fényképezzétek le a füzetet!
5. Küldjétek el a képeket 2020.04.25.12:00-ig az email címemre!
Köszönöm szépen!
Jó munkát és szép hétvégét!
Enikő néni
Mindenkinek köszönöm az egész heti munkáját!
Nagyon szépen dolgoztok!
A mai téma: There is / There are
1. A következő vázlatot másoljátok le a VONALAS FÜZETetekbe!
Jelentése:
There is = van
There are= vannak
Használata: ha le akarjuk írni vagy el akarjuk mondani, hogy mit látunk valahol,
vagy valahol van, létezik valami
pl: képleíráskor, szoba, ház, város bemutatásánál
There is a dog in the picture.= Van egy kutya a képen.
Rövid alak: There's a dog in the picture.
There are three rooms in the house. = Van három szoba a házban.
Rövid alak: There're three rooms in the house.
2. Fényképezzétek le a füzeteteket!
3. Gyakorlás
-A videót szakaszosan nézzétek meg: mindig állítsátok meg, amikor egy-egy képet láttok!
- Írjátok le a VONALAS FÜZETetekbe mit láttok éppen a képen!
Pl. There are two cats. There is a ball.
- Nézzétek tovább a videót!
- Javítsátok ki a mondatokat a videó alapján!
https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo
4. Fényképezzétek le a füzetet!
5. Küldjétek el a képeket 2020.04.25.12:00-ig az email címemre!
Köszönöm szépen!
Jó munkát és szép hétvégét!
Enikő néni
Ének
Kedves Gyerekek!
Várom az ének dolgozatokat! Aki a mai napon nem küldi el, annak már sajnos nem lehet 5 ös a dolgozat!!!
Haladunk tovább az anyaggal.
Következik a középkor.
Ehhez találtam nektek egy videót, ami nagyon változatosan bemutatja a középkort.
Kérlek, hallgasd meg többször!
Középkor
Jó munkát!
Bea néni
Várom az ének dolgozatokat! Aki a mai napon nem küldi el, annak már sajnos nem lehet 5 ös a dolgozat!!!
Haladunk tovább az anyaggal.
Következik a középkor.
Ehhez találtam nektek egy videót, ami nagyon változatosan bemutatja a középkort.
Kérlek, hallgasd meg többször!
Középkor
Jó munkát!
Bea néni
Német emelt
Kedveseim!
Gyakoroljátok a 2 lecke első részének olvasását, fordítását! (Tk. 22. old.)
Az új szavakat tanuljátok meg!
Írjátok le a füzetbe a betreten (belépni) ige ragozását!
ich betrete
du betrittst (!)
er/sie/es betritt (!) T!
wir betreten
ihr betretet
sie, Sie betreten
Képezzétek a füzetben az alábbi igék felszólító módú alakjait ( E/2.,T/1.,T/2.,Ö)!
wohnen
fahren (!- tőhangváltós)
sehen (! - tőhangváltós)
verstehen
streiten
kleben
bekommen
kochen
betreten (segít a szó fent leírt ragozása)
A megoldásokat kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: április 27.
Gyakoroljátok a 2 lecke első részének olvasását, fordítását! (Tk. 22. old.)
Az új szavakat tanuljátok meg!
Írjátok le a füzetbe a betreten (belépni) ige ragozását!
ich betrete
du betrittst (!)
er/sie/es betritt (!) T!
wir betreten
ihr betretet
sie, Sie betreten
Képezzétek a füzetben az alábbi igék felszólító módú alakjait ( E/2.,T/1.,T/2.,Ö)!
wohnen
fahren (!- tőhangváltós)
sehen (! - tőhangváltós)
verstehen
streiten
kleben
bekommen
kochen
betreten (segít a szó fent leírt ragozása)
A megoldásokat kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: április 27.
Matematika 04.24.
Sziasztok!
Képzeljétek megint eltelt két hét (illetve 3), ma van a 9. matek óra, tehát pontszámolás lesz.
Azok, akiknek lemaradásuk van hétfő este 6-ig adok haladékot!. Ha a füzetedbe írtál mindig címet és dátumot megtudod nézni van-e valami elmaradás! A játékokra nem figyelmeztetlek benneteket, de azt is meglehet nézni, nem maradt-e el.
Vannak olyan tanulók, akik nagyon szépen óráról órára dolgoznak. Azoknak szaktanári dícséretet adok a krétába! Hétfőn nézzétek meg!
Ma továbbra is a koordináta-rendszerrel foglalkozunk!
Óra címe: Koordináta-rendszer
Közösen fogunk dolgozni! Készítsd elő: füzet, vonalzó, ceruza, radír. A füzetbe írd fel a címet és rajzolj vonalzóval egy koordináta-rendszert! Indítsd el a bemutatót!
link:bemutató
Remélem mindenkinek sikerült a rajz és a koordináták leírása!
A következő feladatot szeretném ha megoldanád még! Ábrázold a következő pontokat egy új koordináta-rendszerbe, kösd össze az egymás után következőket! Kösd még össze a Cés E pontokat, majd a F és H , illetve a I-K pontokat!
A (3; 0) B (7; 0) C (7; 9) D (5; 11) E (3; 9) F (3; 4) G (0; 6) H (–3; 4) I (–3; 9) J (–5; 11) K (–7; 9) L (–7; 0)
M (–3; 0)
Játék:térkép
Ne felejtsd el a számot leírni a füzetbe! Mert csak akkor tudom, hogy megoldottad!
Képet kérek a mai közös munkáról, az önálló ábrázolásról és a számot is kérem!
Hétvégen próbáljatok már belépni az okosdobozba. Mindenki regisztrálva van! Felhasználói név, és jelszó ugyanaz, amit informatika órán használtok, amikor a gépbe bejelentkeztek!Felhasználónév: vezeték és keresztnév 4-4 betűje ponttal elválasztva. Jelszó:születésidátum, év hó nap egybeírva!
Ha valakinek nem sikerül, akkor regisztrálhat is, de akkor jelöld meg a sulidat!
Ha sikerült belépni, próbálj megoldani egy matek feladatot és az eredményt ott oszd meg velem!
(személyes adatok-új megosztás-emailcímem:margojelenfi@gmail.com)
Telefonon dolgozóknak először kell jelölni a megosztást utána kell megoldani a feladatot!
Remélem mindenkinek sikerül!
Szép hétvégét!
Jó tanulást!
Margó néni
Nyelvtan 4.24.
Kedves Gyerekek!
Az új témakörben haladunk tovább.
Segítségül, adok két linket, mely szépen bemutatja az ide illő anyagot. 📖📚
Az első link, egy rövidebb, azonban egyszerűen rajzolva röviden, tömören mutatja be az anyag lényegét. Ez mindössze 5 perc. Nézd meg, figyelj! Nem kell jegyzetelni, csak megnézni!!!
(lesznek benne idegen kifejezések- érdekességként sem rossz ha látod)👀👂☺
Kommunikáció tényezői és funkciói-ZANZA tv 📺
A következő videótanár link picit hosszabb. Itt sem kell jegyzetelned.
Ezt is nézd meg, figyeld meg! Sokat segít a későbbiekben.
Igaz, kérdezni nem tudsz, de meg tudod állítani, vissza tudod tekerni 😉
A kommunikáció fogalma tényezői videótanár 📹
Írásbeli munkád:
📗Nymf 10./1 a.,c.
📖A füzetedbe kérlek másold le a tankönyved sárga részét a 25. oldalról.
A füzetedbe az anyag címét és a dátumot jelöld,
majd áttekinthető vázlattal dolgozz!
Egy kis játékos feladat levezetésként!
LearningApps-kommunikáció - tankocka
📷CSAK A FÜZETEDRŐL KÉREK FOTÓT!
Köszönöm a munkád!
Szép hétvégét, jó pihenést kívánok!
Anett néni🌺
Az új témakörben haladunk tovább.
Segítségül, adok két linket, mely szépen bemutatja az ide illő anyagot. 📖📚
Az első link, egy rövidebb, azonban egyszerűen rajzolva röviden, tömören mutatja be az anyag lényegét. Ez mindössze 5 perc. Nézd meg, figyelj! Nem kell jegyzetelni, csak megnézni!!!
(lesznek benne idegen kifejezések- érdekességként sem rossz ha látod)👀👂☺
Kommunikáció tényezői és funkciói-ZANZA tv 📺
A következő videótanár link picit hosszabb. Itt sem kell jegyzetelned.
Ezt is nézd meg, figyeld meg! Sokat segít a későbbiekben.
Igaz, kérdezni nem tudsz, de meg tudod állítani, vissza tudod tekerni 😉
A kommunikáció fogalma tényezői videótanár 📹
Írásbeli munkád:
📗Nymf 10./1 a.,c.
📖A füzetedbe kérlek másold le a tankönyved sárga részét a 25. oldalról.
A füzetedbe az anyag címét és a dátumot jelöld,
majd áttekinthető vázlattal dolgozz!
Egy kis játékos feladat levezetésként!
LearningApps-kommunikáció - tankocka
📷CSAK A FÜZETEDRŐL KÉREK FOTÓT!
Köszönöm a munkád!
Szép hétvégét, jó pihenést kívánok!
Anett néni🌺
Osztályfőnöki 04.24.
Kedves 5.a osztály !
Nagy örömmel láttam hogy, hogy az osztályunkból több tanulót szaktanári dicséretben részesítettek a szorgalmas , lelkiismeretes munkájáért. Gratulálok nekik, szülőknek köszönjük szépen a támogatást, segítést !
A tanulás mellett hagyjatok kis időt a kapcsolattartásra is. "Beszélgetésre " hívlak titeket az osztály messenger csoportjába . Ha időtök engedi írjatok pár sort osztálytársaitoknak, hogyan telnek a hétköznapjaitok.
Többen elküldtétek nekem az előző órai "házi feladatot". Köszönöm szépen !
Szép hétvégét kívánok mindenkinek !
Boros Pál
Nagy örömmel láttam hogy, hogy az osztályunkból több tanulót szaktanári dicséretben részesítettek a szorgalmas , lelkiismeretes munkájáért. Gratulálok nekik, szülőknek köszönjük szépen a támogatást, segítést !
A tanulás mellett hagyjatok kis időt a kapcsolattartásra is. "Beszélgetésre " hívlak titeket az osztály messenger csoportjába . Ha időtök engedi írjatok pár sort osztálytársaitoknak, hogyan telnek a hétköznapjaitok.
Többen elküldtétek nekem az előző órai "házi feladatot". Köszönöm szépen !
Szép hétvégét kívánok mindenkinek !
Boros Pál
Testnevelés 04.24.
Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek!
Péntek van, lassan itt a hétvége. A sok erősítő jellegű feladat után arra biztatlak benneteket töltsetek kis időt kint az udvaron, labdázzatok, focizzatok, vagy ha más mozgásformát kerestek nézzétek meg az én összeállításomat !
Ahogyan megszokhattátok végezzetek minden testnevelés óra, minden mozgásos tevékenység előtt bemelegítést !
LABDÁS BEMELEGÍTÉS
KERINGÉSFOKOZÓ GYAKORLAT
Végezzetek labdás ügyességi feladatokat, bármilyen otthoni labdával elvégezhető:
LABDÁS ÜGYESSÉGI GYAKORLAT I.
LABDÁS ÜGYESSÉGI GYAKORLATOK II.
A gyakorlatok elvégzése után végezzünk levezető gyakorlatot !
LEVEZETŐ GYAKORLAT
Egészségetekre !
Töltsétek aktív pihenéssel a hétvégét, mozogjatok, pihenjetek sokat !
Forrás:https://pixnio.com/hu/tajak/mezo/mezogazdasag-kek-eg-kerites-ret-taj-nyari-fu-fa |
Szép hétvégét kívánok mindenkinek !
Boros Pál
Irodalom 4.24.
Kedves Gyerekek!
A mai napon egy fogalmazás megírását kérem Tőletek.
A téma választható:
A mai napon egy fogalmazás megírását kérem Tőletek.
A téma választható:
- Húsvét nálunk
- Legkedvesebb könyvem
- Egy különleges napom története
A megadott címek közül válassz egyet, melyhez 1, maximum 1és 1/2 oldalnyi fogalmazást írsz.
Amit kérek: párbeszédet NE tartalmazzon!
Hogy leírást vagy bemutatást készítesz, még azt is megválaszthatod.
Úgy gondolom kellő szabadságot kaptál, hogy örömmel és lelkiismeretesen készítsd el a munkád.
Kérlek nézd át👀, a külalakos olvasható, esztétikus legyen.
Mostanában többen nagyon szép külalakkal dolgoztok👌, amiért ismételten büszke vagyok rátok és hálásan köszönöm a munkátok elkészítése mellett az igényességet is.😇
Szóval, a fogalmazásodat több szempontból fogom értékelni.
Helyesírás, tartalom, külalak. Ezek, májusi jegyek lesznek.
Kérlek így dolgozz!
Fogalmazás megküldésének határideje: április 28.
Jó munkát és szép hétvégét kívánok!
Anett néni🌼
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice weekend.
Tóthné VK
Task 4 today:
- 2C Wild animals más.+T
- TK 25/6b (T or F) Először: Meerkats olv.
- Olvasd el hangosan is!
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice weekend.
Tóthné VK
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: p...
-
Kedves Gyerekek! Összefoglalás kicsit másképp https://learningapps.org/1980636 https://learningapps.org/11064538 https://learningapps.o...
-
Kedves Gyerekek! Jó reggelt kívánok ! Egy-két gyakorló feladat vár ma rátok. A végén, egy Redmenta teszt a zárás. 1. Többjelentésű...
-
Kedves Gyerekek! A mai óra a gyakorlásé. Nyisd meg a feladatokat és csináld meg. https://learningapps.org/2321727 https://learningapps.o...