2020. május 18., hétfő

Katolikus hittan


SZENT JÁNOS APOSTOL ÉS EVANGÉLISTA
A JELENÉSEK KÖNYVE

1.      Ének: Uram, neked adom szívem!
2.      Játékos ismétlések:
3.      Gondold végig:
Van-e igazi barátod? Milyen az igazi barát? Mi alapján választasz barátot?
Milyen belső tulajdonságai lehetnek egy igazi barátnak? Mit jelent számodra egy igazi barát? A Szentírásból ismersz-e olyan személyeket, akik barátságban voltak Istennel?
Pl: Ószövetségben: Ábrahám, Isten barátja.
Újszövetségben: Lázár, Jézus barátja.


2.      Rajzfilm: Superbook- A végső csata
3.      Könyvek Könyve Tankönyv 40. Lecke - János Apostol „Isten Szeretet”
(183-188 oldal)


1.      Játékok:

2.      János apostol kivételes helyet foglalt el Jézus szívében. Ő állt a legközelebb Mesteréhez. Jézussal töltött éveinek, minden pillanatában Jézusra figyelt, felismeri Istenségét, hogy aztán a világnak, az emberiségnek hitelesen tudjon tanúságot tenni Róla, mint valóságos Istenről és valóságos emberről. Ennek a barátságnak a legszebb példája, hogy Jézus, szeretett édesanyját, Máriát, Jánosra bízza.
Akkor tudok valakit a barátomnak mondani, ha mellette vagyok, figyelek rá, megismerem és megbízok benne. Az igazi barátság alapja, az őszinte tiszta szeretet. Amikor a másik embert önmagáért szeretem, nem akarom őt megváltoztatni, elfogadom olyannak amilyen. Az igazi barátság abban mutatkozik meg leginkább, amikor a legféltettebb kincsemet rá tudom bízni a másikra. Teljesen megbízok benne: Akár az életemet is rábíznám.
(Kérdezzétek meg szüleiteket, vagy osztálytársaitokat hogy ők hogyan vélekednek az igazi barátságról?)

3.      Mindannyiunknak van egy képe az igaz barátságról. Tértől, időtől függetlenül, mindig aktuális téma. Sokféleképpen feldolgozásra került már. Ennek kapcsán hallgassátok meg a „Mi vagyunk a Grund” című dalt!
Ez a jelenet a Pál utcai fiúk musicalból van. Az irodalom órákon már ti is megismertétek, Molnár Ferenc regényét.
-Gondolkozz el: Hogyan tudnád kapcsolatba hozni Jézussal és tanítványaival, különösen János apostollal?
-Mik azok a kifejezések, tulajdonságok, amik jelen vannak a tanítványok életében is és a Pál utcai fiúk történetében is?
(Barátság, közösség, önfeláldozás, árulás, önzés, harag megbocsátás, hűség, összetartás)
-Saját életedből melyik tulajdonságot tudod most felidézni, amiben a közelmúltban részed volt?
Néhány kifejezést és ellentétpárját játékban megkeresheted:

4.      A bor megáldása Szent János ünnepén

5.      Ének: Szent János Köszöntése

HETI GYAKORLAT/ÖSSZEFOGLALÁS
1.      A héten hívd fel a legjobb barátodat, köszönd meg neki, hogy az életed része, és minden pillanatban számíthatsz rá.
2.      Kérd Szent János apostol közbenjárását, hogy járjon közbe új barátságok kialakulásáért.
3.      Játékok:
4.      Puzzle:
5.      A Szent Korona-Apostolképei
6.      Reményik Sándor: Szent János - Szobor
Úgy áll az elhagyott kert közepén,
Palástosan, aggon és egyedül,
Mint aki látott minden "jelenést",
És mindent tud, és mindennek örül.

Az Istenbe s az őszbe elmerült.
És átnéz, messze néz át a kert fáin,
Kő-ajka zeng a déli verőfényben:
"Csak szeressétek egymást, fiacskáim"

IMÁDSÁG
1.      Ének: Rejts most el! https://www.youtube.com/watch?v=Q64WLkbEOpQ
2.      Te, aki a szeretett tanítvány voltál és Szent Édesanyját Krisztus Terád bízta a kereszt tövében, járj közben értünk, hogy mi is oly nagy szeretettel vegyük körbe az Urat és Szent Anyját, amekkorával Te viseltettél Jézus életében és halála után. Járjon át bennünket az Istenszeretet tüze, hogy embertársainkat is ez a szeretet gyújtsa lángra körülöttünk, és majdan a szentek társaságában örvendezhessünk veled együtt. Ámen!
3.      Kérünk Szent János apostol, járj közben értünk, hogy igaz barátokra találjunk! Ámen!

Angol Normál 05.18.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: World map = Világtérkép

1. TK 82-83.oldal
- Tanulmányozzátok a térképet!
- Olvassátok fel hangosan az országok angol nevét!

2. Válaszoljatok a kérdésekre a VONALAS FÜZETbe angolul lehetőleg teljes modattal!
Segítségül leírom a kérdéseket magyarul:
1. Melyik kontinens nincs a térképen?
2. A következő országok melyik kontinensen találhatóak?
      Pl.: 1.) Canada is in North America.
3. Keresd meg a saját országodat a térképen. Sorold fel a környező országokat!
4. Keresss a térképen a követekő betűvel kezdődő országokat, mindegyikből 4-et!
5. Mely országokon halad át az Egyenlítő? Sorold fel!

3. Fényképezd le a füzetet!

4. A fényképeket küldjétek el az e-mail címemre 2020.05.19. 12:00.

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni


Matematika 05.18.

Sziasztok!

Akik már regisztráltak az okostankönyv oldalára, nyugodtan nézegethetik a tankönyveket, nagyon sok videó, játék van minden könyvhöz, érdemes nézelődni!

Nektek készítettem, fogadjátok szeretettel!


Nézd meg:Nézd meg!

Mai témánk: Arányos következtetések

Nagyon szépen dolgoztatok eddig,most egy interaktív képek készítettem nektek!

A betűkre és számokra kattintsatok, és előugrik a feladat! A végén a zöld nyíllal tudod majd nekem is elküldeni. Most nem kell képet készíteni!


link:interaktív kép


Jó tanulást!

Margó néni

Német emelt

Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok a 2. lecke olvasását, fordítását, ismételjétek át a tanult szavakat!
Írjátok ki a szótárfüzetbe az alábbi igét és tanuljátok meg!
nehmen   venni, fogni

Ragozása: ich nehme
                 du nimmst  !
         er/sie/es nimmt  !
                 wir nehmen
                 ihr nehmt
           sie,Sie nehmen  (Írjátok le a füzetbe és tanuljátok meg!)

A ragozott ige alapján már tudjátok képezni a megfelelő felszólító módú alakot, amely segít a megfejtésben:
 Tk. 28./1.
 A rejtvény szavait írjátok le egymás alá a füzetbe, és karikázzátok be a megfejtéshez szükséges betűket!

A megoldást kérem a szokott módon bemutatni!

Határidő: május 20.

05.18. Református hittan

Sziasztok!

Csütörtökön van Jézus Mennybemenetelének ünnepe, erről szól a következő diavetítés:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/10het/Mennybemenetel_unnepe_5_8_oszt_CSG_SZA.pptx

Áldást és békességet!

Nyelvtan 5.18.

Kedves Gyerekek!


Nagyon kevesen oldottátok meg a Dragomán György szövegértés tesztet.
Aki nem készíti el, 0% -os év végi szövegértés  eredményt tudok beírni.
A mai napra meghosszabbítottam a kitöltést. Olvassátok a cikket, melyet korábbi Blogger bejegyzésben link formájában adtam meg!

Direktcím: szovegertes514



Elkezdjük az év végi összefoglalást.

A nyelvtan tankönyvedben a 174. oldaltól kezdődik.
1. Innen, a 174./ 1. feladatát oldjátok meg a füzetbe!


2. A munkafüzet 84. oldaláról az 1-es feladat a,c,d,e  megoldását végezd el!
A d feladatnál célszerű előbb számokkal a szavak fölött jelölni a sorrendet, majd szótagolva leírni.

Egy kis gyakorló feladat Redmentában:
 Direktcím:    gyakorlas518
Jó munkát kívánok!
Anett néni

Testnevelés 05.18.

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek ! 


Hétfőn van új hét vár ránk, most is minden nap kaptok otthon és a szabadban is elvégezhető feladatokat. Lassan újraéled a sportélet is. Arra bíztatok minden külön edzésekre járó sportolót (foci, kézilabda, ..stb)  érdeklődjön az edzőknél az edzések tartásáról, a szabályok betartásával, vegyen részt az edzéseken. 

Erre a napra rövid átmozgató-erősítő mozgásanyaggal készültem nektek. 

I. Most sem hagyható ki a bemelegítés : 

Forrás:Pinterest 



Aki jobban szeretne videó alapján bemelegíteni, nézze meg  a következő bejátszást ! 


A megfelelő gyakorlatok elvégzése után végezzük el a feladatokat ! 

II. Mai gyakorlatok:


 A törzsed egyenes legyen, húzd ki magad, a tekinteted előre nézzen! Minden feladat után tarts 15 másodperc pihenőt!

 1. ” Flamingó” teszt - a kiválasztott lábon (bal vagy jobb) állás 1 percen keresztül. Másik láb hajlítva, az azonos oldali kézzel a lábfej fogása. Kapaszkodás az idő mérésének megkezdéséig lehetséges. Ahányszor elveszíti az egyensúlyát, számoljuk és ebbe nem csak a másik láb letétele, illetve a megkapaszkodás számít bele, hanem minden megingás is. Ha leteszi a másik lábát, akkor az órát megállítjuk, majd a gyakorlat újraindításától tovább mérjük az időt. Az összes hibázási alkalmat számoljuk. Például 8 hibapont.

 2. ” Flamingó” teszt - ugyanaz, mint 1 gyakorlat, lábtartás cserével.

 3. ” Gólya állás - egyik láb felemelése előre térdhajlítással (20 másodperc) 3x

4. ” Gólya állás – ugyanaz, mint 3. gyakorlat, lábtartás cserével, 3x

5. Egy lábon állás, közben végzett feladat: zokni felvétele-levétele, majd a másik lábbal is, 3-3x

6. Egy lábon állás, közben végzett feladat: papír cetli/üveggolyó/összeforgatott zokni lábujjakkal való felvétele és azonos oldalra lerakása, 3x

7. Ugyanaz, mint 6. gyakorlat, lábtartás cserével, 3x

8. Mérlegállás (egy lábon állás közben előre dőlés, karok oldalsó középtartásban), 2x20 mp

9. Ugyanaz, mint 8. gyakorlat, lábtartás cserével, 2x20 mp

10. Felülés – felállás - leülés fülfogással (azonos oldali kéz és fül), 12x

11. Felülés – felállás - leülés keresztezett fülfogással (jobb kéz ujjaival bal fül, bal kéz ujjaival jobb fül), 12x

12. Kiinduló helyzet (Kh): alapállás csípőre tartás. Emelkedés lábujjhegyre és vissza, 12x

13. Kh: alapállás csípőre tartás. Páros lábfejemelés sarokállás és vissza, 12x

14. Billenés lábujjról sarokra, 12x

15. Kh. térdelőtámasz. Jobb és bal karemelés (felváltva) magas-tartásba, 10x-10x

16. Kh. térdelőtámasz. Azonos oldali kéz (magas tartásban) és láb (vízszintesig) emelése, 10x-10x

17. Kh. térdelőtámasz. Ellentétes oldali kéz és láb emelése, 10x-10x

III. Végezzük el a nyújtógyakorlatokat ! 

NYÚJTÁS  

Kedves egészségetekre !
Szép, eredményes hetet kívánok mindenkinek  !  

Boros Pál

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  p...