2020. április 23., csütörtök

Angol Normál 04.23.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A ma téma: Exercises- Gyakorlás

1. Egészítsétek ki a képen látható kérdéseket a this, that , these, those mutató névmásokkal a VONALAS FÜZETBE!
Írjátok le a kérdésekre a válaszokat is!

2. A következő linken tis találtok egy feladatot! a honlapon annyiszor gyakoroljátok, amennyiszer szeretnétek, ki is javítja Nektek.
A VONALAS FÜZETBE írjátok le a helyes mondatokat!

https://agendaweb.org/exercises/grammar/demonstratives/this-that-these-those


3.Fényképezzétek le a füzeteteket és küldjétek el a képet 2020.04.23. 19:00-ig! 

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Német emelt

Kedves gyerekek!

A mai órán folytatjuk a 2. lecke szövegének feldolgozását.
Tk. 22.old.
Gyakoroljátok a szöveg olvasását, fordítását! Az új szavakat tanuljátok meg!
Tk. 27./4. A feladatban lévő igéknek ( telefonieren, liegen, holen, arbeiten, streiten, hören) képezzétek a felszólító módú alakjait a füzetben! (E/2.,T/1.,T/2.,Ö.)

holen - hozni (szabályos ige)

A megoldott feladatokat kérem a szokott módon elküldeni!

Határidő: április 24.

Matematika 04.23.

Sziasztok!

Az előző napokban nagyon ügyesen dolgoztatok (kivéve aki nem)!

Próbáljatok már úgy fényképezni, hogy ne legyen homályos. Egy-két képen nem nagyon látok semmit, ha felnagyítom csak pacákat! Mielőtt elküldöd nézd meg, hogy te mit látsz, eltudod-e olvasni!


Jutalom ma csak játszunk! Nem kell kép csak szabadulj ki a gonosz ORIGÓ fogságából!
Figyelj mert kérdésket is tesz fel most a szörny. Minden pici részletet figyelj meg!

Aki az előző órákon figyelt, jegyzetelt, annak künnyű lesz a 6 kulcsot megszerezni!

Remélem holnap mindenki itt lesz mert kiszabadult!

link:szabadulószoba

Jó játékot, jó tanulást!

Margó néni

Történelem A városok és lakói

Kedves 5. évfolyam!
A mai nappal lezártam a pontgyűjtő körünket, de mivel ma reggel 8 óra volt a leadási határidő, ezért még nem tudtam mindenkiét összesíteni... Délutánig mindenkit felkeresek e-mail-ben vagy messengeren, hogy tájékoztassam az eredményéről! Türelmeteket és megértéseteket előre is köszönöm! :)
A beígért tesztet pedig majd ennek a témakörnek a végén fogjátok megírni, de úgyis időben szólni fogok!


Most pedig haladjunk tovább!
A falvak után ma azt nézzük meg, hogy milyen volt az élet a városokban...
De előtte még ismétlésképpen oldjátok meg a következő feladatot:
És akkor a mai óránk anyaga: A VÁROSOK ÉS LAKÓI
1.       lépés: Olvasd el a TK. 35. leckéjét (133-135. old.)!
2.       lépés: Nézd meg a következő összefoglaló diasorozatot: 


3.       lépés: Oldd meg a következő feladatokat a linkre kattintva:
Középkori város kiváltságai: https://learningapps.org/3317786
Falu és város összehasonlítása: https://learningapps.org/4873568
4.       lépés: Oldd meg a következő feladatokat:
- Mf. 52/ 1., 2. és 3. feladat
- Készíts / Rajzolj egy cégtáblát! 
Most csak a 4. lépés feladatainak képeit küldjétek el az e-mail címemre! Köszönöm! :)
HATÁRIDŐ: 2020. április 28., reggel 8 óra !!!
Jó munkát!
Kriszta néni

Hon- és népismeret 04.23.

Írd le a füzetbe:

Nemzeti kisebbségek
Nemzetség: vérrokoni kapcsolatban együtt élő nagycsaládok a honfoglalás-kori időkben
Nemzet: Közös nyelvet beszélő, közös hazában, közös gazdaságban élő népcsoport
Nemzetiség: más nemzetből származó, idegen anyanyelvű népcsoport

A zivataros magyar történelem folyamán a magyarság megfogyatkozott, háborúk, betegségek és terület-elcsatolások miatt. A betelepülésekkel és betelepítésekkel pedig sok idegen kultúrájú, szokású nemzetiség került az országba. A magyar állam támogatja ezeket a csoportokat, a szabad vallásgyakorlat, szokások fenntartása, nyelvük használata tiszteletben tartott joguk.
Nemzetiségek Magyarországon: román, német, szlovák, szerb, bunyevác, szlovén, cigány

Olvasd hozzá a tk. 129-133. oldalát!
Szorgalmi házi feladat: Nyelvében él a nemzet - Készíts nemzetiségi szótárt!
Válassz ki egy Magyarországon élő nemzetiséget és kutass, alapvető szavak és kifejezések összegyűjtésével állíts össze egy 20-30 kifejezést tartalmazó kisszótárt!
Az elkészült szótár fotóját küldd a busijudithazifeladat@gmail.com címre!
A következő órán (28-dikán) egy tesztet kell kitöltened a néprajzi tájainkról, tankönyvet, füzetet használhatsz. Készülj rá!
Jó munkát!
Busi Judit

04.23. Technika ( lapbook4)

 Sziasztok Gyerekek!

Mint látjátok, ez a negyedik hét még alig kaptam vissza képeket a munkáitokról (tengelic2018@gmail.com)! Április 24-ig adtam határidőt a kész munkák fotóinak elküldésére! Tessék aktivizálni magatokat!. Tessék alkotni, szorgoskodni, rajzolni , körzőzni, vonalzózni, színezni , nyírni, hogy ha már nem is láthatlak benneteket, az alkotásaitokon keresztül találkozhatok veletek!

4 technika órán keresztül mindig ezt a házit fogjátok látni, mert 4 hetet kaptok ennek a „kis kör alakú könyvnek”  az elkészítéséhez. A blogon megosztom a fotókat, így nagyobb méretben is megnézheted  a lapokat, illetve az elkészítési útmutatót, amit , ha követsz, könnyen elkészítheted!
https://drive.google.com/drive/folders/1e0aJAkhV6Y_qOUjPMVJglKNeU4x4YwqV?usp=sharing

Angol E

Good morning!

Task 4 today: 1-2
  • 2C 2.r. más.+T ''work'-ig
  • TK 24/1a olv.
  • TK 24/3    1:+   2:-   Jelöld az állatokat!
  • TK 24/4 olv.+válasz ide.
  • TK 25/5a Egészítsd ki a szöv-ből! (Present simple/continuous) Húzd alá az igei részt és az utalást a szokott vonallal!
  • TK25/5b nézd meg a Füz-ben a 2 igeidőt! Húzd alá az utalást, írd be az igei részt, majd azt is húzd alá a megfelelő vonallal!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Thank You.Have a nice day.
Tóthné VK

Normál német

Sziasztok!

Osztályzatot kaptok az eddigi digitális oktatásban végzett munkáitokra, szorgalmatokra, hozzáállásotokra. A jegyet megtaláljátok a KÉTÁBAN.

Most az erdőbe megyünk kirándulni. Megismerjük az ott élő állatokat, növényeket. Írjátok  ki a nevüket a szótárba németül és magyarul!

Tk. 103.o.

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  p...