2020. március 25., szerda

FIGYELEM

                      
Kedves Tanulók!

Lassan a második digitális tanrendben töltött hét végére érünk.
Ahogy láthatjátok, minden nap az órarend szerint kapjátok meg a tananyagokat. A Ti feladatotok, hogy azokat rendszeresen, a pedagógusok utasításait követve elvégezzétek. Az elvégzett munkát a visszajelzéssel, az űrlapok kitöltésével, a füzetek beküldött képeivel tudjátok igazolni.

A nyilvántartások alapján több tanuló nem készíti el a feladatait vagy azok erősen hiányosak.

Akinek bármilyen segítségre van szüksége keresse a szaktanárt a megadott elérhetőségeken, hogy a problémán segíteni tudjunk.

A lustaság nem indok! Iskolába kötelező járni! Most ez a kötelességetek!

A tanév teljesítésének feltétele, az oktatásban való aktív részvétel. 

Akik nem készítik el rendszeresen a feladataikat, hivatalos figyelmeztető levelet fognak kapni!

Néhány hasznos tipp:
- Készíts képernyőképet a feladatokról és arról nézd meg mi a feladat, ne kelljen többször felmenni az oldalra (ne használd feleslegesen a netet)
- Ha lehetőséged van rá, csináld meg délelőtt a feladatokat, amit csak tudsz (ami délután kerül fel, az marad holnapra, de onnan folytathatod, ahol abbahagytad)
- Azokat a tantárgyakat se halogasd ami csak hetente egyszer van, mert a tapasztalat az, hogy úgy is csak egy hét múlva veszed elő és akkor már sok lesz. Csináld meg aznap!

Kérdés, probléma esetén hívható szám:
Lakatosné Tóth Anita intézményvezető - 30/6658988
email: anita.toth.kossuth@gmail.com

Tiszaföldvár, 2020. március 25.

                                                Jó munkát!

Lakatosné Tóth Anita
intézményvezető

Német emelt

Kedves gyerekek!
Az előzőekben feladott igék ragozását ismételjétek át a füzetből!( fahren, finden, essen, haben,sehen,sein, stb. mf. 7./6.,7. és mf. 9./12. feladatok igéinek ragozása)
Mf. 7./8.
Küldjétek az elkészített leckét lefotózva az email címemre!
egazsonevarga@gmail.com

Határidő: március 26.

Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • 1 Culture 2. r. más.+T
  • TK 17/1 Írd a számokhoz a kép betűjét!
  • TK 17/2 Füz.: nagyság szerint!
  • TK 17/3 Rövid válasz ide.
  • TK 17/4a
  • TV: M5 - 11:00 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat. Mától!

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Dani, jelezz vissza!

Goodbye!

Tóthné VK

Testnevelés 5.a 03.25.

Kedves Csoporttagok !

A mai testnevelés órára egy gyakorlat-láncot  kerestem nektek. A gyakorlat elvégzése előtt végezzetek pár perces gimnasztikai gyakorlatot a tanult módon. A gimnasztikát "fölülről ,lefelé " hajtsátok végre .

A bemelegítéshez videót itt találtok :Bemelegítés

A gyakorlat-lánchoz videót itt találtok :Gyakorlat-füzér

A gyakorlatokról várok fotókat az osztály e-mail címére:epitok.5.a@gmail.com

További szép napot kívánok !

Boros Pál 

Matematika 03.25

Sziasztok!

Szépen haladtok a kihívásokkal! Sajnos azért vannak még olyan tanulók akik még semmit nem küldtek vissza! Jó lenne ha a láthatatlan tanulókat is látnám, adnának valami életjelet!
Már 10 tanuló élvezi a fotóalbum előnyeit, vagyis ide küldik a képeket és én javítom! Szuper könnyű és egyszerű, aki szerné vegye fel velem a kapcsolatot!

3. kihívás

Vedd elő a füzetet és a ceruzádat!
Most a redmenta segítségével ismételünk egy kicsit!
Írd be a keresőbe : Redmenta
Keresd meg az oldalon hogy direkt cím, ha meg van kattints rá!
Kéri a direktcímet       cím: tizedes5ab ezt írd be
A névnél a teljes nevedet írd! Email cím nem kell!

És már kezdődhet is a feladat nmegoldás!

Ha kész! Figyled meg a következő bemutatót! Kicsit, recseg, kicsit halk, de az enyém: Nektek csináltam, életemben először, a többi már jobban fog sikerülni!

link:bemutató
 Remélem sikerült megnézni a bemutatómat!

Vedd elő a füzetet!
Óra címe:                         Gyakorlás

1.feladat:  nulla maradékig végezd el az osztásokat és ellenőrizd is le:
       432,5:2=
       17,43:5=
       8,17:5=
       0,127:4=
2 feladat: tk 222/115a,c sor

Jó tanulást! Várom a feladatok megoldását!
Margó néni






TERMÉSZETISMERET 3. 2020. 03. 25.

Kedves Gyerekek!

A mai órán folytatjuk a tananyagot A LEVEGŐ FELMELEGEDÉSE.
A második fele következik.
1. Először olvasd el a tankönyvben a tananyagot Tk.:136. oldal
2. Ezután vedd elő a természet ismeret füzetedet és folytasd a tegnapi vázlatot:
Vázlat:

3. Hőmérsékleti adatok: 
NAPI HŐINGÁS: a nap során mért legmagasabb és legalacsonyabb hőmérséklet közötti különbség                                  adja meg.
Példa: reggel 2 ०C fok , délben 18 ०C fok, este 4 ०C fok
A napi hőingás: 16 ०C fok

NAPI KÖZÉPHŐMÉRSÉKLET: ha a nap során megmért adatokat összeadjuk és elosztjuk a                                                                     mérések számával, megkapjuk a napi középhőmérsékletet.
Példa: reggel 1 ०C fok, délben 12 ०C fok, este 2 ०C fok
N-Khm: (1०C+12०C+2०C):3=5०C

HAVI KÖZÉPHŐMÉRSÉKLET: napi középhőmérsékleteket kell összeadni és elosztani a darab számmal.

ÉVI KÖZÉPHŐMÉRSÉKLET: havi középhőmérsékleteket kell összeadni és elosztani a darab számmal.

HAVI KÖZEPES HŐINGÁS: az adott hónapban mért legmagasabb és legalacsonyabb napi hőingás közötti különbség.

ÉVI KÖZEPES HŐINGÁS: a legmelegebb és leghidegebb hónap közötti különbség.

Ha kész a vázlat, nyisd ki a munkafüzetet, és tölts ki a könyv és a vázlat segítségével a Mf.: 62 oldal 4, 5, 6-os feladatát.

Ha ezzel is megvagy, megint a kész vázlatot kérem lefényképezni és elküldeni a következő e-mail címre hunyaktermi5a@gmail.com 2020. 03. 31. (kedd)

UI.: a 4. feladatnál figyeld az égtájakat a napszakhoz , és a napnak az ívét az évszakhoz.


Irodalom

Kedves Gyerekek!
Tovább folytatjuk az  elkezdett feldolgozást .
A Pál utcai fiúk feldolgozása III.   
A harmadik alkalommal, IV-V. fejezet elolvasása a feladatod.
Mivel szeretném hogy mindenki elolvassa, linken is megadom a könyv elérhetőségét :)
Pál utcai fiúk     - erre kattintva eléred a könyvet!
Jó olvasgatást kívánok!
Segítségedre van az irodalmi tankönyv magyarázata fejezetekre bontva.
Megtalálod a 162. ,és 163. oldalon.
Arra kérlek, a tankönyvben lévő olvasmányt is olvasd el!
Írásbeli feladatod:
Az olvasó napló  készítése ( átnézése annak akinek van) illusztráció készítés. 
Igényes, színes képeket szeretnék.

Olvass, és jegyzetelj magadnak fejezetenként, hogy a kérdésekre tudj később válaszolni.
Egyelőre dolgozz, pénteken írom meg, mikorra kérem! :) 

Kérlek tartsd az időpontot! Ne küldd korábban, lehetőleg később sem. ;)
Ha lebetegednél, írj, és egyeztetünk a feladatod későbbi teljesítéséről!
Vigyázzatok magatokra!
Fogadjatok szót!
További szép napot kívánok!
Anett néni

Nyelvtan

Kedves Gyerekek!

Szép napot kívánok Nektek!
Az új témakörben folytatjuk a mai napon a nyelvtan tananyagot.
"Azt szeretném kérni, hogy a szólások, közmondások témakört nézzétek át alaposan, mert a héten küldök arra vonatkozólag megoldandó feladatot.(előbb gyakorlást, majd értékelni szeretném. )"-ezt írtam az elmúlt napokban.
Szövegértés gyakorlás:
Mielőtt tovább haladnánk, szeretném ha kipróbálnátok a Redmenta tesztet. Nem tudom más tantárgyból jelenleg használjátok-e. Múlt évben használtuk tabletek segítségével.
Most egy kicsit más a helyzet. Mivel ( szinte) mindenki (saját) emailről küldi a megoldott feladatait, így az email címetek segítségével tudtok az oldalon regisztrálni.
Feladataid:
  1. A Redmenta.com oldalon regisztrálj
  2. A név megadásánál a saját neved add meg (így tudom kié, melyik megoldás)
  3. a Direktcím ablakba kattintva  írd be: egyvagytöbb324
  4. oldd meg a tesztet
  5. addig lépj tovább gombra, amíg az eredményed meg nem jelenik!
  6. ha elakadtál, írj emailt, vagy a privát Messenger üzenetben!
Remélem tetszett :)
Többjelentésű szavak 

 A feladatokat a munkafüzetből adom fel.
A cél:
            Az azonos alakú szavak elkülönítése a többjelentésű szavaktól.


A tanulás megkönnyítése céljából szeretettel küldöm a következő videót!

Kérlek a   4:50 másodperctől nézd végig a videótanár szóra kattintva a magyarázatot !



Videótanár



A füzetvezetésednél folytasd a nyitott  oldalt a következőképpen :
                                               5. online óra                             3.25.
                                          Azonos alakú szavak
videó anyaga…
Nytk 154.o …..


Nytk 155./3. a
pl.: 
dob- ige , jelentése: valamit megfogva, karjának, kezének lendületével (hirtelen) úgy késztet gyors mozgásra, hogy az, mielőtt nyugvópontra érne, egy darabig a levegőben halad; / más szóval,hajít, röpít/.

dob- főnév, jelentése: henger vagy üst alakú, egyik vagy mindkét végén kifeszített bőrrel bevont, csavarszerkezettel hangolható eszköz, illetve hangszer, melyet rendszerint fa dobverővel szólaltatnak meg.


A példán keresztül megmutattam, hogyan oldd meg a feladataidat.
Arra kérlek, füzeted igényes, áttekinthető, szép legyen!

A füzetedbe a videón látottakat másold le, illetve a nyelvtan tankönyv 154. oldal sárga hátteres részét!



Írásbeli munkának a tankönyved feladataiból adok:
1. Nytk 155./3. a 
Ha nincs meg a kéziszótár otthon, akkor használd a linket!(picit más a jelölés Többjelentésű és azonos alakú szavakra, de nagyon könnyen használható)
Olvasd el a mondatokat, a szavakat írd egymás alá és írd melléjük hogy Többjelentésű vagy azonos alakú, és a meghatározását!
2. Nytk 155./5.

Olvasd el a mondatokat, a szavakat írd egymás alá és írd melléjük hogy Többjelentésű vagy azonos alakú, és a meghatározását!

Az elkészített feladatok fotóit a füzetről,március 27-re kérem a tárgyban jelölt forma szerint:  
Neved, nyelvtan 3.25.
Jó munkát kívánok!
Anett néni

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  p...