2020. április 21., kedd

Informatika 04. 21.

Kedves 5.a!

Sokan szépen haladtok a feladatok beküldésével és az online felületen is. Ügyesek vagytok! 😊
Az eddig beküldött feladatokra és aktivitásotokra fogok jegyet adni. Akinek elmaradása van, kérem péntekig pótolja!

A feladatod a héten:
  1. Ismerkedj meg a GoogleMaps szolgáltatásaival!
    Már biztosan sokan ismeritek és tudjátok, hogy egy online térképről van szó. A hagyományos, papír alapú térképtől abban különbözik, hogy nagyítható-kicsinyíthető, helyeket tudsz keresni, valamint útvonalat is tervezhetsz (gyalogos, autós, tömegközlekedési) különböző célállomásokhoz. A térképet a maps.google.hu címen érheted el.
    Két feladatod is lesz:
    • Írd be a térkép keresőjébe a Gödöllői Királyi Kastély kifejezést, majd kattints a keresésre! Írd le, vagy fényképezd le, hogy milyen információk jelentek meg a térképen és a keresés alatti területen! (Telefonon az alul megjelenő információkra koppints!)
    • Tervezz útvonalat Martfű Városi Művelődési Központhoz! Hasonlóan az előbbiekhez, írd be a keresőbe a helyet! A megjelenő információk között találsz egy gombot Útvonalterv felirattal. Erre, ha rákattintasz, újabb felület nyílik meg, ahová be tudod írni a saját címedet és ikonok segítségével beállíthatod, hogy autóval, tömegközlekedéssel, vagy gyalogosan szeretnél-e eljutni. Használd az autó ikonját! Valószínűleg több útvonalat fog felajánlani. Ezeket az adatokat kérem lefényképezni, vagy összehasonlítani és kiírni a füzetbe!
    2. Írd le a füzetbe a következőket:
    Térképek a weben: hagyományos és keresős térképeket is találunk
    Google Maps: maps.google.hu
    • helyek keresése
    • útvonalak összeállítása (autó, gyalogos, tömegközlekedés + útvonaladatok)
    3. A code oldalán juss el a 11. leckéig! Itt tudsz belépni: CODE 5.A 

    A füzetképet és a feladatok megoldásait kérem elküldeni ezen a héten!
    Jó munkát!

    Gál Anita
    zoldinfo936@gmail.com

TERMÉSZETISMERET (8) 2020.04.21.

Kedves Gyerekek!

A mai óra anyaga: Tájékozódás hazánk éghajlati térképén. Ez a tananyag kicsit más, mint a többi, mivel éghajlati térképekről kell adatokat leolvasni, megmagyarázni.

Fontos, mindenkinek ki kell tölteni a munkafüzetét a legszebb írásával, ezután lefényképezed úgy, hogy el tudjam olvasni, és kapni fogsz rá egy megajánlott jegyet. Ez egy próba lesz, természetesen, ha jól sikerült a kitöltés, és szeretnéd a jegyet beírásra kerül az ellenőrzőbe.

Akkor nézzük mit kell csinálni.
1. Vedd elő a tankönyvedet és nyisd ki. Tk.:146-147 oldalon olvasd el a két rövid bekezdést.
2. Ezután írunk egy rövid vázlatot a füzetbe

Cím: Tájékozódás hazánk éghajlati térképén

Éghajlati térkép: a napsugárzás, hőmérséklet, és a csapadék területi eloszlását jelzik.

Hazánk éghajlata: -szárazföldi
                                - hideg tél
                                - meleg nyár
                                - nagy az évi közepes hőingás
                                - kevés csapadék, eloszlása egyenlőtlen

3. Ha a vázlattal kész vagy vedd elő a munkafüzetedet és töltsd ki a mf.: 65-66 oldalát a könyv és a vázlat segítségével. Most jön a neheze, ne essél kétségbe mikor meglátod, mit kell csinálni. Egy kis segítség . Mindig olvasd el figyelmesen mit kell kitölteni.
Tehát kinyitod a munkafüzeted és elolvasod az 1-es feladatot. Ezután látod vastagon kiemelve Magyarország évi napfénytartalma, erre a tankönyv 146. oldal Az éghajlati térképek tanulmányozása résznél elkezdődő éghajlati térképek segítségével tudsz válaszolni a mf.-ben lévő kérdésekre. Minden egyes térképhez, amit látsz a könyvben, a munkafüzetben tartozik hozzá egy-egy kitöltés, ami vastagon van írva. 5 térkép a könyvben, 5 vastagon kiemelt bekezdés a munkafüzetben az 1-es feladatnál.
Az 1,2,4,5-ös térképnél a munkafüzetbe azokra a kérdésekre, amelyeknél azt látod leírva, hogy különbség magyarázata, indokold a különbséget, változást, magyarázd meg, ott el kell döntened melyik éghajlat módosító tényező befolyásolja az éghajlatot. Ügye tudod, hogy 3 közül kell kiválasztanod a helyeset, előző lecke. Valamelyiknél többet is lehet írni.
A kitöltésnél földrajzi kifejezéseket használj, mint égtájak, irányok, tájak stb. pl.: délkelet, kelet felé haladva csökken, vagy nő, délkeleti országrész, magasabb, alacsonyabb stb.

A 2-es feladatnál mf.: 66 oldal munkafüzetben lévő kép alapján kell válaszolni.
A 3-dik feladatnál a füzet vázlat segít.
A 4-dik feladatnál szintén a munkafüzetben lévő kép alapján tudsz válaszolni, a,b,c égtáj d város, e égtáj.

Ha kész fényképezed le a kitöltött munkafüzet mindkét oldalát és küld el a hunyaktermi5a@gmail.com e-mail címre 2020. 04. 27-ig (hétfő).




Matematika 04.21.

Sziasztok!

Remélem most már mindenkinek jól megy az összeadás és kivonás! Egy játékkal ellenőrzöm le, hogy kinek, hogy megy!


link:játék      Csak egyszer próbálkozhatsz és a teljes nevedet írd, becenevet nem fogadok el!
kód ha valakinek kell:583061

A mai órán egy nagyon érdekes dologgal fogunk megismerkedni!


Óra címe: A derékszögű-koordináta rendszer  (Ez legyen a füzetbe felírva!)

Egy bemutatót készítettem. Remélem segít! Többször megnézheted sőt a füzetedbe  le is rajzolhatod gyakorlás képpen!

link:Bemutató: Koordináta-rendszer

Remélem mindenki megértette, hogyan kell pontokat ábrázolni a koordináta-rendszerben!
Nézzünk egy pár önálló feladatot!

mf:35/3,4, B3a

Szorgalmi 20pontért mf35/B2

Jó tanulást!

Margó néni







Nyelvtan 4.21.

Kedves Gyerekek!

A mai napon egy kis teszt vár rátok, ahogyan azt korábban említettem. 👀

Redmenta direktcímet adok meg. Amire ügyelned kell, hogy a kitöltés idő korlátos, melyet az elmúlt alkalommal sem használtatok igazán ki. Ha van 25 perced, akkor ne csapd össze 1 vagy 2 perc alatt.
Kitölteni csak egyszer
Ez jegyként kerül a naplóba.

Az első direktcím:

hangalaktz4210

Amennyiben úgy érzed, javítani szeretnél, adok egy másik címet is.
Természetesen, akkor is kitöltheted a másodikat is, ha az első jól sikerült.

A második direktcím:

hangalaktz4212

Nemcsak a ráfordítható idő, hanem a kitöltés napja is kötött.
Legkésőbb 4.23., 18:00 óráig van lehetőséged.
Kérlek tartsd az időt!

Jó munkát, szép napot kívánok!
Anett néni 🌼

rajz 04.21.


Kedves Gyerekek!

Osztályotokból szép számban küldtétek már az eddig kiadott feladatok megoldásaira az alkotásokat! Köszönöm munkátokat! Ügyesek vagytok! 👍

Határidő: 2020.05.05.

Mai témánk: színkeverés

Miért színes a világ?

⇒A látás feltétele a fény.
⇒Ha a fény útjába prizmát állítunk, akkor az a sugarak útját megtöri és az addig fehérnek látszódó fény színei láthatóvá válnak.





A következő képen a teljes színkör látható:

Fő színek: melyek nem keverhetők ki más színekből
                          sárga
               kék
               piros
Mellékszínek: két-két fő szín összekeveréséből jönnek létre
                         zöld
              lila
              narancssárga


További árnyalatok: ha egy fő színt összekeverünk egy mellékszínnel


⇒A színkörön elhelyezkedő színek megnevezése a színezet.

⇒A színkörön egymással szemben álló színeket kiegészítő (komplementer) színeknek nevezzük.

Ezek alapján kiegészítő színpárok:
                         piros-zöld                                                                  
                         kék- narancssárga
                         sárga- lila

Feladat:
Tervezz kiegészítő színekre épülő kompozíciót vonalak, foltok segítségével!

Technika: vízfesték

Lépések:
1. Hajtsd félbe a rajzlapodat!


 2. A félbehajtott lapod bal és jobb oldalára is tervezz ceruzával különböző mintákat (egyszerűeket)!



3. Válasz egy párt az előbb felsorolt kiegészítő színpárok közül!


4. Ha kész színezd ki a párban található színekkel, de csak azt a párt használd!!!!
Jöhet a jobb oldal is egy másik szín párral!



Értékelési szempontok:
  1. -          megfelelő szín pár használata
  2. -          teljes felület kitöltése
  3. -          kitöltés minősége


Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  p...