2020. április 27., hétfő

Katolikus hittan


PÉTER A KŐSZIKLA

1.      Te hová építenél házat? Az okos ember sziklára építi a házát – Jézus példabeszéde.  https://www.youtube.com/watch?v=8b0qmBl1QSg
2.      Szent Péter apostol-Mivel ábrázolják a képeken, szobrokon? Miért?
3.      A „Péter, a kőszikla” c. film előzetese: https://www.youtube.com/watch?v=TvnMdPu9t7Y

Péter, a kőszikla (filmjelenetek) Péter küldetése, Pünkösd és Péter beszéde.

Superbook: Péter megtagadja Jézust

      Újszövetség gyerekeknek: Miatyánk (Péter szabadulása a börtönből)


Képek: Történelmi emlékek-Szent Péter sírja
Virtuális látogatás a római Szent Péter Bazilikában

Énektanulás: Pápai Himnusz A héten minden nap próbáld meg elénekelni segítséget itt találsz, hallgasd meg: https://www.youtube.com/watch?v=Lqhc7dxRn8g

Szorgalmi feladat: Keress Szent Péter apostolt ábrázoló műalkotásokat és figyeld meg, hogy milyen attribútumokkal (jelképekkel) történik az ábrázolása! Mit tart a kezében? Mi van a környezetében?
HETI GYAKORLAT/ÖSSZEFOGLALÁS
1.      Ha Jézushoz tartozol, neked is tanúságot kell róla tenned. Kinek tudnád elmondani, mit jelent számodra Jézus? Fogalmazd meg neki írásban!

A következő feladatokat nem kötelező megoldani, ha van kedved és időd nézegesd meg őket!

Találd ki! Játék a családdal: https://learningapps.org/view10964464
Szentírási rész-Puzzle: https://learningapps.org/view10969739


Jézus és Péter barátsága – rendezd sorba a szavakat:
Kősziklára épít – találd meg a szavakat:
Szókereső:

Péter tulajdonságai: https://learningapps.org/10483817

IMÁDSÁG

Köszönöm Jézusom, hogy engem is követőid közé hívtál.
      Úr Jézus köszönöm neked, hogy az Isten felé vezető úton vezetőket adtál nekünk, akik
      által egyre közelebb kerülhetünk hozzád.
      Kérünk, téged Jézusunk áldd meg Ferenc pápánkat, Zsolt püspökünket, a plébános
            atyákat hogy ezekben a nehéz napokban is tovább
            tudják hirdetni Isten igéjét számunkra. Szent Péter apostol - Könyörögj érettünk!
            Ámen.

Angol Normál 04.27.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: There is/ there are -Exercises= There is/ there are -gyakorlás

1. Mf. 9/ 5.
A kép segítségével javítsátok ki a mondatokat! A teljes javított mondatot írjátok le a munkafüzetbe!

2. Mf. 9/ 6. 
Keressetek 6 különbséget a két kép között és írjatok teljes mondatokat róluk a munkafüzetbe!

3. Fényképezzétek le a Mf 9.oldalát!

4. Csináljátok meg a következő linken található feladatot!
A helyes mondatokat másoljátok le és fordítsátok le magyarra a VONALAS FÜZETBE!
 https://elt.oup.com/student/project/level1/unit01/grammar/exercise5?cc=hu&selLanguage=hu

5. Fényképezzétek le a vonalas füzetet is!

6. Küldjétek le a képeket az email címemre 2020.04.27. 12:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép napot!

Enikő néni 

Ének 04.27

Kedves Gyerekek!

Sajnos még mindig nem kaptam meg mindenkitől a dolgozatot! VÁROM! A határidő ma lejár.


A mai órán haladunk tovább.

A RENESZÁNSZ ZENE ( 1450-1600 )

Az itt látható képeket nézzétek át és olvassátok el többször!

A következő órán összefoglalom nektek PPT-ben , hogy mit kell tudnotok a KÖZÉPKOR és a RENESZÁNSZ zene történetéből és ebből a két témakörből lesz egy kis dolgozat. 
Ha becsületesen átolvasod őket, akkor ügyesen megtudod írni, és gyűjtheted a jó jegyeket!

Jó munkát!
Bea néni 






 

Német emelt

Kedves gyerekek!

A felszólító mód képzésében van még egy további igecsoport, melynek teljesen rendhagyó a képzése.
Ez csak két igét jelent:
sein, 
haben.

Ezeknek az igéknek nem a ragozott, hanem a ragozatlan alakjukból képezzük a felszólító módú alakjaikat.

Írjátok ki ennek a két igének a felszólító módú alakjait a füzetbe és tanuljátok meg!

                                                               sein
E/2. Sei!
T/1. Seien wir!
T/2. Seid!
Ö Seien Sie! 

                                                            haben
E/2. Habe!
T/1. Haben wir!
T/2. Habt!
Ö   Haben Sie! 

Gyakoroljátok a 2. lecke 1. részét, olvassátok még hozzá a tk.23. oldal piros részét is!
Írjátok ki ennek a rövid résznek is a szavait a szótárfüzetbe!

still  csendes, csendben
schnarchen     horkolni
wecken          ébreszteni
das Schnarchen, -   a horkolás
laut   hangos, hangosan  ( ezt már tanultuk a 19. leckénél az előző kötetben)


 Ragozzátok el ezt a két igét a füzetbe!
 Képezzétek ezeknek az igéknek az összes felszólító módú alakját! Ezek szabályos igék.
( schnarchen, wecken)


 A feladatokat a szokott módon kérem bemutatni!

Határidő: április 29.

Matematika 04.27.

Sziasztok!

Remélem nem felejtettétek el, hogy ma este 18 óráig fogadom az elmúlt 2 hét lemaradásait!
A többieknek kész a pontok összesítése, küldeni fogom az eredményket!

A mai órán még mindig a pontok ábrázolása a témánk!
Megint készítettem egy bemutatót, mielőtt elinítod készítsd elő a füzetedet, vonalzódat, ceruzádat!
 
Írd fel az óra címét:                                       Pontok ábrázolása
 Rajzolj egy koordináta-rendszert! Indítsd el a bemutatót!!


link:bemutató


Remélem sikerült lerajzolni az alakzatokat!

Önálló munka:tk 263/26

Akkor már csak a játék van: játék


kód ha valakinek kell:01014856


Jó tanulást!

Margó néni

Testnevelés 04.27.

Kedves Szülők  ! Kedves Gyerekek! 


 Ezen  a napon a talpunk, a lábboltozatunk egészségével fogunk foglalkozni. Nagyon fontos hogy tornáztassuk, egészséges, jó állapotban tartsuk, hiszen  a helyes testtartást is befolyásolja.
A lábtorna után erősítő hatású köredzés jellegű gyakorlatot is találtok.
A torna jellegű gyakorlatot végezheti az egész család !

Természetesen jön az elmaradhatatlan bemelegítés :

BEMELEGÍTÉS  

BEMELEGÍTÉS II.

 Az óra fő részében kényelmesen elvégezhetjük  a gyakorlatot egy székről is ! Minden korosztályszámára ajánlatos elvégezni .

LÁBTORNA   

ERŐSÍTŐ GYAKORLAT

A lábtorna után végezzünk levezetést !

LEVEZETÉS

Kedves egészségetekre ! Eredményes, szép hetet kívánok mindenkinek  !

Boros Pál

04.27. Református hittan

Sziasztok!
A következő leckéhez ismét van diavetítés, nézzétek meg, próbáljátok ki:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/6het/5.o.%20P%C3%A9ld%C3%A1zat%20a%20k%C5%91szikl%C3%A1ra%20%C3%A9p%C3%ADtett%20h%C3%A1zr%C3%B3l.egyh%C3%A1zi%20%C3%A9s%20gy%C3%BClekezeti.2020.04.05.CsG.pptx

Ha nem sikerül, megtaláljátok a leckét a Tankönyv 63. oldalán és a Munkafüzet 40. oldalán.
Jó tanulást, jó egészséget, imádságos szívvel gondolok Rátok! 

Normál német

Hallo!

Az állatok nevét fogjuk gyakorolni.

Tk. 105./1. Írd az állatokat névelő szerint oda, ahol élnek!

Im Wald-erdőben

Im Zoo-állatkertben

négyzet-der
kör-die
háromszög-das
dupla kör- többes szám

Mf. 66/11 Színezd ki az állatokat, húzd össze a képet a névvel!

Angol E

Good morning!

Task 4 today:

  • MF 18/1 A szürke mezőkből: újabb állat.
  • MF 18/2  land = szárazföld
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Thank You.
Tóthné VK


rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  p...