2020. április 3., péntek

Angol Normál 04.03.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai témánk: Plural nouns- Főnevek többes száma

1. Hallgassátok meg a dalt és írjátok le a VONALAS füzetetekbe a szavak egyes és többes számát! Jelöljétek be pirossal a többes szám jelét is!
Pl. a dog- two dogs

https://www.youtube.com/watch?v=sz4afPQ8lk4 

2. A videó végén csak a főnevek többes száma szerepel.
Leírom azoknak a szavaknak az egyes számát ide. Innen másoljátok le az egyes számokat és a többes számot a videóból írjátok ki!
pl. a stroy- two stories
a body
a baby
a copy
a city
an army
a country
a jelly
a party
a fairy
a diary
a pony

3. A videóban vannak olyan főnevek, amiknek rendhagyó a többes száma ( irregular), ezeket szövegkiemelővel emeljétek ki!
pl.a man- two men IRREGULAR! 

4. A füzetet fényképezzétek le és küldjétek el a képet az e-mail címemre 2020.04.03. 19:00-ig.

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép hétvégét!

Enikő néni 
 

Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • TK 21/5a  Egészítsd ki a szövegből! (Foly. jelen: Li(am/ is/ are)  Fi+ing) 
  • TK 21/5b  Füz-be: Írj mondatokat a képekről (TK 20/3) a szöv. alapján!
  • TK 21/6a keresd ki a szöv-ből a tagadását!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
 
Thanks for you working together this week.
Please, stay at home!
Have a nice weekend.

Tóthné VK

Német emelt

Kedves gyerekek!
A 2. lecke kiírt szavait tanuljátok meg, utána oldjátok meg a következő feladatokat!

Mf. 11./1.

Mf. 12./5. - Képezzetek mondatokat a példa alapján, és írjátok le a füzetbe! Lehet más számú és személyű ragozott igealak (du, er/sie/es, wir...), ezt ti döntitek el. Az ige a mondatban a 2. helyen kell hogy álljon, erre figyeljetek! Arra is ügyeljetek, hogy a die Küche kivételével a Hol? kérdésre in dem elöljárószót használunk! (pl. in dem Schlafzimmer)

Példa: Ich koche in der Küche.
          Du schreibst Briefe in dem Arbeitszimmer.
Folytassátok a füzetben!

Az írásbeli munkákat kérem szépen elküldeni a szokott módon!

Határidő: április 6.

Szép hétvégét kívánok!😊

Irodalom 4.3.

Kedves Gyerekek!

A regény feldolgozásának a végéhez értünk.
A mai napon a füzetedben kell dolgoznod.
Kérlek végezd el a másolásos és megoldásos részeket. Mielőtt elkezdenéd, olvasd végig!


Molnár Ferenc élete:

Neumann Ferenc 1878. január 12-én született egy német eredetű zsidó polgárcsaládba.

Édesapja, Neumann Mór (1848-1907) sebész volt, de sokáig üzemorvosként dolgozott: előbb a Margit híd építésénél, majd a Ganz Gyárban.

Édesanyja Wallfisch Jozefa volt.

Középiskolai tanulmányait 1887 és 1895 között a Lónyai utcai Református Gimnáziumban végezte. Ekkor már aktívan újságírónak készült, de szülei nyomására 1896-tól egy évig a genfi egyetemen, később Budapesten jogot tanult. Ekkoriban magyarosította nevét, azzal az indokkal, hogy felmenői közt akadt Molnár.

Első nagy feltűnést keltő írása az 1901-ben megjelent szatirikus regénye, Az éhes város volt. Első önálló színpadi műve: A doktor úr volt, amely nagy sikert aratott az 1902. novemberi Vígszínházbeli bemutatón.

1906-ban feleségül vette Vészi Margit festő-írónőt, főszerkesztője, Vészi József leányát. Egy lányuk született, Molnár Márta .

 Első külföldi színpadi sikerét 1907-ben aratta Az ördög című színdarabjával. 1908-tól már több városban is játszották színpadi műveit (Bécs és Berlin mellett Olaszországban és az Egyesült Államokban is). Molnár Ferenc 1907-ben írta meg mindmáig népszerű A Pál utcai fiúk című regényét.

Világszerte ismerik, vígjátékai máig sikeresek, a Pál utcai fiúk pedig nem csak nálunk iskolai olvasmány.



Feladatok!

1.  Az életrajzi szöveg vastagon szedett részeit vázlat formájában másold le a füzetedbe!



2.   Aki nem, vagy pedig hiányosan készítette el a naplót, segítségére lehet a következő link:
                    Molnár Ferenc: Pál utcai fiúk olvasónapló




/Kérlek olvasd el, tanulmányozd, mert teszt formájában kérem számon ezt a fejezetet./



3.Ki vagyok én?

Vörösinges

Kapitányi rangom van

Legyőztem Nemecseket ……………………………….



Áts Feri elvitte

Piros-zöld színű volt

Csele nővére készítette……………………………



4  Készíts egy rövid leírást  „A csatában harcoltam” címmel

              A filmet is megadom, ha van egy kis időd, nézd meg!
                                          
                                          Pál utcai fiúk FILM

            Jó munkát, szép hétvégét kívánok mindenkinek!
                  Anett néni





Matematika 04.03

Sziasztok!

 Újra péntek van, és ma zárul a kéthetes kihívás sorozatunk. Hétvégen nem biztos, hogy összesíteni tudom a  pontokat, mert vannak akik később oldják meg a feladatokat, de szünet előtt mindenkinek elküldöm az összesítést!

Óránk címe: Gyakorlás

A következő feladatokat szeretném ha megoldanátok a füzetbe és elküldenétek a szokott módon!

tk254/7,8
tk 255/10


Ha ezzel elkészültél a redmentán kell egy rövid feladatsort megoldani! A teljes nevedet írd! Nem mindenkit ismerek, becenevekből nem találom ki, hogy kioldotta meg!

link:feladatlap


Jó tanulást!
Kellemes hétvégét!
Margó néni




Testnevelés 04.03.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek!

Sok videót, képek kapok a szülőktől,amelyen a kiadott feladatokkal foglalkoztok, vagy más sporttevékenységet végeztek, nagy örömömre. KÖSZÖNÖM SZÉPEN  !
A továbbiakban is járjatok így el ,a tanulási idők után ,vagy közben tekintsétek meg a küldött videókat, mozgásanyagokat és próbáljátok ki őket.
Péntek reggeli mozgáshoz tökéletes a most következő bejátszás, amely tartalmaz bemelegítést és kis helyen is elvégezhető .
A gyakorlat előtt nézzétek meg ezt a légzőgyakorlatot ,amely minden korosztály számára előnyös.
LÉGZŐGYAKORLAT

A légzőgyakorlat után következhet a péntek reggeli torna:
PÉNTEKI EDZÉS

Az edzés után  az ízületi mozgáshatárokat lehet finoman bővíteni, nyújtógyakorlatokkal:

NYÚJTÓGYAKORLATOK

Kedves egészségetekre!
Hétvégén mozogjatok sokat !Szép hétvégét kívánok mindenkinek !

Boros Pál

Történelem Hűbériség és lovagkor

Kedves 5. osztály!

Elvileg az ókori Rómás teszt eredményét már mindenkivel közöltem, hétvégén majd a Kereszténység témakörében összegyűjtött pontjaidat fogom elküldeni neked. Javaslom, hogy egy külön papírra írd ki magadnak, hogy éppen mennyi pontnál jársz, nehogy a lezáráskor kellemetlen meglepetés érjen... Még két alkalommal lesz lehetőséged pontokat gyűjteni, mielőtt letelik az egy hónap.

Ma pedig folytatjuk tovább az anyagot!
Az új témánk: Középkor, Nagy Károly, a hűbériség kialakulása és a lovagkor (TK: 122-129. oldal, ha lejjebb olvasol, segítségül összefoglaltam nektek a lényeget)
Mivel ezek a témák szorosan összefüggnek, nem akartam szétszabdalni őket... ezért ez szintén 2 töri óránk anyaga lesz! A feladatok elvégzésére 2 heted lesz!

KÖZÉPKOR, NAGY KÁROLY, A HŰBÉRISÉG KIALAKULÁSA

Már korábban tanultuk, hogy 5 nagy történelmi kort különböztetünk meg: őskor, ókor, középkor, újkor és jelenkor. A hatalmas Nyugatrómai Birodalom Krisztus utáni 476-os bukásával véget ért az ókor, s kezdetét vette az új történelmi kor: a középkor. A mai órától kezdve a középkor mintegy 1000 éves történetével fogunk megismerkedni!

Középkor: 476-tól (Nyugatrómai Birodalom bukásától) 1492-ig tart (Amerika felfedezéséig)

A Nyugatrómai Birodalom bukása után Európa nyugati felében barbár germán népek alapítottak kisebb államokat. (A Keletrómai Birodalom császárai azonban meg tudták őrizni hatalmukat, így államuk, a Bizánci Császárság még sokáig fennmaradt.) Az egyik ilyen germán nép a FRANK, akik a mai Franciaország területén telepedtek meg. 



A frankok között terjedt el először a hűbériség. 



LOVAGKOR
- Nézd meg a következő VIDEÓTANÁR videót:

     (6 perc 40 másodpercig kellene megnézni a videót)
- MOZAWEB-en: Középkori lovagok (3D)
- MOZAWEB-en: Középkori vár (videó)

És íme a feladatok, amelyekből KETTŐT kell megcsinálni, bármilyen segítséget használhatsz (ha van kedved és energiád többet is megoldhatsz, de pontot csak kettőre tudok adni):
- Ha lehetőséged van rá, a szünetben nézd meg a következő filmet: LOVAGREGÉNY (Nagyon sok mindent bemutat ebből a korból, a korra jellemző ruhákat, fegyvereket, lovagi tornákat stb. és nem utolsó sorban egy híres színész, Heath Ledger játssza a főszerepet…)
- Hogyan ajánlanád a filmet másoknak? Készíts filmajánlót, kedvcsinálót osztálytársaidnak! Min. 10 mondat (15 pont)
- Minimum 10 vázlatpontban foglald össze a Lovagregény című film történetét, cselekményvázlatát! (25 pont)
- Rajzlapra készítsd el a film plakátját! (10 pont)

- Rajzlapra készíts nekem a film bármelyik jelenetéből illusztrációt! Írd is le, hogy éppen melyik jelenetet örökítetted meg! (10 pont)

Ha vkinek sajnos technikai okok miatt nem megoldható a film megtekintése, azok a következő feladatok megoldásával gyűjthetnek pontokat. Ezek közül is kettőt kell megcsinálni! (Aki a filmet megnézte, innen is választhat feladatot)

Mi az oka annak, hogy nem tudtad megnézni a Lovagregény című filmet? (KÖTELEZŐ MEGINDOKOLNI mindenkinek, aki nem tudta megnézni a filmet!)

- Gyűjtsd össze ötletbörze/szófelhő formájában a legfontosabb lovagi erényeket! (Min. 5-öt) (10 pont)
- Képregény formájában mutasd be, hogy hogyan lesz az apródból lovag? (15 pont)
- Készítsd el/Rajzold meg saját lovagi címered! (Magyarázd el, hogy miért szerepelnek azok a jelképek a címeredben!) (20 pont = Címer + magyarázat)
- Írd meg középkori stílusban a lovagi fogadalmadat (Lovagi Kódex alapján)! Min. 10 mondat (25 pont)
- Keressél lovagkorral kapcsolatos irodalmi alkotásokat! (2 db) (15 pont)
- Próbálkozz egy lovagról szóló vers megírásával! (20 pont)
Ha pedig nagyon megtetszett ez a történelmi korszak, hallgathatsz az interneten lovagkori zenéket is! J
HATÁRIDŐ: április 17., reggel 8 óra!!!

Jó munkát!
Kriszta néni


Normál német

Hallo!

Alkossatok mondatokat! A szavak sorrendje 1. NARANCS  2. KÉK  3. ZÖLD.

pl. Gustav lernt im Knderzimmer.

Tk.85/2

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  p...