2020. március 23., hétfő

Német emelt

Kedves Gyerekek!

Folytatjuk az igeragozás gyakorlását.
Oldjátok meg a mf. 9./12. feladatát! Ha rájöttetek, mely igék a kakukktojások, ragozzátok el azokat a füzetben!
A megoldott feladatokat küldjétek el lefotózva az alábbi email címre:

egazsonevarga@gmail.com

Határidő: március 25.

Katolikus hittan



Olvassátok el a Tk. 143-147. oldalán található 31. leckét, amelynek címe Az utolsó vacsora
Illuszrtrált magyarázathoz:
      utolsó vacsora emléknapja=az első szentmise
      páskavacsora – egyiptomi szabadulás (Mózes)
      bárány, kovásztalan kenyér,keserű saláta, bor.
      kenyér és bor: Jézus teste és vére







„Vegyétek és egyetek ebből…”

  




„Igyatok ebből mindnyájan…
  




A kenyér fontos táplálékunk. Jézus ezt választotta, hogy velünk maradjon.
Sorolj fel a kenyérre és az Oltáriszentség kenyerére jellemző tulajdonságokat!
kenyér                                    Oltáriszentség kenyere

Feladatnak Vagy bármelyik a http://rajzosevangelium.hupont.hu/59/nagycsutortok oldalról




Testnevelés 5.a

Kedves Gyerekek! Kedves Szülők  !

Sajnos a mai nap nem sok jót tartogat az időjárás az előrejelzések szerint,ezért arra gondoltam ,hogy a szobában is elvégezhető gyakorlatot mutatok nektek .
A "házi feladatot"a videó alapján el tudjátok végezni .
Aki nagyon szorgalmas küldhet nekem felvételt arról , hogyan sikerült a "tesi óra" .
A link itt elérhető:
Labdás edzés

A videókat a következő e-mail címre lehet küldeni :
epitok.5.a@gmail.com

Szép napot kívánok!

Boros Pál

Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • 1 Culture 1. r. más.+T (match-ig)
  • TK 16/1 rövid válasz: füz.
  • TK 16/2 (Help: szöv.)
Have a nice week.

Tóthné VK

03.23. Református hittan

Sziasztok!

Megvolt a minden napi imádság? :-) Nekem igen! Folytassátok!
Azt mondják, aki énekel, kétszeresen imádkozik. Örülnék, ha megnéznétek ezt a videót:

https://www.youtube.com/watch?v=GcWwMULWDTU

- ez egy dicsőítő ének, szabad énekelni, sőt táncolni is!

De akinek nem jön be a Planetshakers stílusa, vagy lágyabb dallamokra vágyik, megnézheti ezt is:

https://www.youtube.com/watch?v=DXDGE_lRI0E

Ha tetszett, kereshettek még több dalt!
HALLELUJA - ki emlékszik rá, mit jelent?
Megfejtés: DICSÉRJÉTEK AZ URAT. Dicsérjétek és hívjátok segítségül! :-)

Matematika 03.23

Sziasztok kis HŐSEIM!

Új hét kezdődik és az előző hét csak az ismerkedés hete volt most már élesbe megy minden!
Először küldök egy tájékoztató levelet, amelyet mutassatok meg a szüleiteknek. Próbálom egyszerűsíteni az képek feltöltését, erről szól a levél!

link:levél a szülőknek

Igértem, hoyg kidolgozom a játékszabályunkat is. Megcsináltam, a hőstettek pontokra, majd a pontok jegyekre válthatóak! Kérek mnidenkit, hogy a szabályokat tartsa be, senkinek sem szeretnék rossz jegyet adni. A szabályt  az alábbi linken találjátok meg!

link:játékszabály

Akkor kezdődjön az óra!  1. KIHÍVÁS

Sajnos nagyon sokan nem jól, oldották meg az előző órai feladatokat. Kérlek benneteket, hogy mégegyszer végezzétek el az osztásokat, de nulla maradékig számoljatok!
Ugyan azt a tesztet küldöm el mint pénteken mert nem jól sikerültek, azért nem küldtem vissza. Az tesztben az emailcímhez a saját vagy a használt email címet írjátok, mert csak akkor tudom javítva visszaküldeni.

link:teszt

Amikor, ezzel elkészültél nézd meg a következő videót!

link:video--az átlag

Remélem rájöttél, hogy a mai órán az átlag a témánk! tk 216-217. oldalán is olvashatsz róla!
A következő feladatokat szeretném, ha megoldanád és lefényképezve elküldenéd vagy a fotóalbumba, vagy az emailemre! (Tudod pontot ér ha elküldöd)
tk 217/96, illetve szeretném ha a családod átlag életkorát is kiszámítanád!

Jó munkát! Sok pontot!
Margó néni

Nyelvtan

2020.3.23. hétfő
Kedves Gyerekek!

Szép napot kívánok Nektek!
Egy új témakörbe kezdünk a mai napon.
Azt szeretném kérni, hogy a szólások, közmondások témakört nézzétek át alaposan, mert a héten küldök arra vonatkozólag megoldandó feladatot.



Egyjelentésű szavak 

A mai órán sokféle feladattal foglalkozunk. A feladatokat a munkafüzetből adom fel.

·       A szavak csoportosítása hangalak és jelentés szerint.

·       Az egyjelentésű szavak használata a beszédben és az írásban.

·       A szövegértési készség, a szóbeli kifejezőkészség, a szövegalkotási készség fejlesztése,  a gondolkodási képességek fejlesztése, a grammatikai ismeretek bővítése, a kommunikációs készség fejlesztése: a videóból pici részt kell megtekintened. Javaslom, nézd meg többször. Így az elsajátítás és megértés is egyszerűbb. A tankönyv szövegének értelmezése nem vesz annyi időt igénybe.



A tanulás megkönnyítése céljából szeretettel küldöm a következő videót!

Kérlek a  2:40 másodpercig nézd meg a videótanár szóra kattintva!



Videótanár  



A füzetvezetésednél nyiss egy új oldalt, mivel új témakör, és a következőképpen rendezd:




                                               3. online óra                             3.23.

                                          Egyjelentésű szavak


videó anyaga…

Nytk 150.o …..

Nytk 151.o …



A füzetedbe a videón látottakat másold le, illetve a nyelvtan tankönyv 150, 151. oldal sárga hátteres részét!



Írásbeli munkának a munkafüzet 72. oldal 1.a,b, 2. a,b feladatait oldd meg!



Az elkészített feladatok fotóit a munkafüzetről, március 25-re kérem a tárgyban jelölt forma szerint:  Neved, nyelvtan 3.23.

Jó munkát kívánok!







Angol Normál 03.23.

Kedves Gyerekek!

Újra hétfő van! Remélem jól telt a hétvége és kipihentétek magatokat!


Ma az utasításokat ismételjük át:

1. Tk 7.old/ 5.a - Olvasd fel az utasításokat Anyának, Apának, testvérednek és mondd el, melyik mit jelent magyarul.
Kiejtéshez használj online szótárt: A szavakat egyesével írd be és klikelj a hangszóróra. Itt meg tudod hallgatni brit (UK) és amerikai kiejtéssel (US) is: https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/read
 
 2. SZÓTÁRfüzetedbe írd fel: Lesson 78- Instructions= Utasítások
3. Hallgasd meg a következő dalt és írd le az iskolai szabályokat, majd szótár segítségével fordítsd le  azokat. https://www.youtube.com/watch?v=uWXPCP8t00M
4. Fényképezd le és küldd el az e-mail címemre. Határidő: 2020.03.24. kedd 19:00

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép napot!

Enikő néni

Történelem Teszt: Ókori Róma

Kedves 5. évfolyam!

Ígéretemhez hűen ma egy kis teszttel zárjuk az Ókori Róma témakörét!
Részletek:
- a füzetedbe oldd meg a feladatokat, csak a feladat számát/betűjét + a választ kell leírni (cetlik során is sokszor csináltuk így, amit nem tudsz, húzd ki), majd a füzetedet fotózd le, és küldd el nekem a:
bjfkrisztina5.osztaly@gmail.com e-mail címre!
NAGYON FONTOS!!! Mikor a fotót küldöd, a TÁRGY mezőbe írd bele a teljes neved, hogy a fura vagy szülői e-mail címekkel rendelkező gyerekeket is be tudjam azonosítani!!! Valamint azt is, hogy mit küldtél nekem!
(pl. tehát most ezt írod a tárgy mezőbe: Példa József, Teszt: Ókori Róma)
Köszönöm!!!
- a teszt megírására 30 perced van, visszaküldési határidő 2020. március 25., reggel 8 óra
- próbáld önállóan, segédeszköz nélkül megoldani a feladatot (a TE tudásodra vagyok kíváncsi, és azt szeretném ellenőrizni, hogy ez a témakör mennyire jött át neked... s egyébként is, nagyjából már tudom, hogy kitől milyen eredményre számíthatok... ;)  )
- a tesztre nem jegyet, hanem pontokat fogsz kapni (ha egy hónapban a kiadott feladatok elvégzésére összegyűjtesz 100 pontot, akkor kapsz egy ötöst a Krétába)

És íme a kérdések, jó munkát kívánok mindenkinek!
Üdv: Kriszta néni


1.     Írd be az évszámokat és az eseményeket!



a, Róma alapítása __________     
b, Kr. e. 44 _______________________________________                           

c, a Római Birodalom kettészakadása __________     

d, a Nyugatrómai Birodalom bukása __________       

e, Kr. u. 313 ________________________________________________                





2.     „Ki vagyok én?”



a, Róma első királyának a testvére ________________        

b, Róma utolsó császára _______________________           

c, hunok vezére ____________________________

d, „A kocka el van vetve” ______________________           

e, a rabszolgafelkelés vezetője ___________________        
f, császárság létrehozója ______________________________

g, a Római Birodalom az ő uralkodása alatt a legnagyobb ___________________
h, a szabad vallásgyakorlás engedélyezője _______________________________
i, Caesar fogadott fia ________________________________


3 .   Fogalmak, helyszínek, épületek



a, provincia:



b, a provincia katonai vezetője:

c, Róma főtere:



d, Ázsiából kiinduló népmozgás, amelynek során több nép új területre költözött:

e, gladiátor:



f, Karthágó népe, a rómaiak nevezték így őket:

g, a gladiátorküzdelmek színtere, helyszíne:



h, Pannónia:

 

i, veterán:

4.    Sorolj föl 3 dolgot, amit a rómaiaktól vettünk át!




5.     Sorolj fel 2 külső és 2 belső okot, ami a Római Birodalom válságához vezetett!
Külső problémák:


Belső problémák:





Normál német

Guten Tag!

A csoportból csak 3!!!!! tanuló csinálta meg az összes házit. Már kettő feladat volt! Őket megdicsérem.
A többiek miért nem? A türelmi hét letelt.
 Kérem pótolni az elmaradt házikat.
Akik nem dolgoznak rendesen, arról tájékoztatom az ofőt, szülőket.

                                                                Schulaufgabe                                                      23.3
                                                 

                                                         A rendhagyó igék ragozása

Ilyenek az -"en" végződés leválasztása után  -"t "-re  vagy -"d"-re végződő igék. Ők kapnak egy plusz -"e" betűt, hogy ki tudjuk könnyen ejteni őket.


ARBEITEN - dolgozik

ich arbeite
du arbeitest
er, sie, es arbeitet
wir arbeiten  
ihr arbeitet
sie, Sie arbeiten 

 A fenti vastagon szedett részt MÁSOLJÁTOK BE A FÜZETBE!!!!!!

Próbáljátok meg elragozni  ANTWORTEN-válaszol igét a fenti szabály alapján!

Tschüss!





 

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  p...