Kedves Gyerekek!
Folytatjuk az igeragozás gyakorlását.
Oldjátok meg a mf. 9./12. feladatát! Ha rájöttetek, mely igék a kakukktojások, ragozzátok el azokat a füzetben!
A megoldott feladatokat küldjétek el lefotózva az alábbi email címre:
egazsonevarga@gmail.com
Határidő: március 25.
2020. március 23., hétfő
Katolikus hittan
Olvassátok el a Tk. 143-147. oldalán található 31. leckét,
amelynek címe Az utolsó vacsora
Illuszrtrált magyarázathoz:
• utolsó vacsora emléknapja=az első szentmise
• páskavacsora – egyiptomi szabadulás (Mózes)
• bárány, kovásztalan kenyér,keserű saláta, bor.
• kenyér és bor: Jézus teste és vére
|
|
|
|
„Vegyétek és egyetek ebből…”
|
|
|
„Igyatok ebből mindnyájan…
|
|
A kenyér fontos táplálékunk. Jézus ezt választotta, hogy
velünk maradjon.
Sorolj fel a kenyérre és az Oltáriszentség kenyerére
jellemző tulajdonságokat!
kenyér Oltáriszentség
kenyere
Testnevelés 5.a
Kedves Gyerekek! Kedves Szülők !
Sajnos a mai nap nem sok jót tartogat az időjárás az előrejelzések szerint,ezért arra gondoltam ,hogy a szobában is elvégezhető gyakorlatot mutatok nektek .
A "házi feladatot"a videó alapján el tudjátok végezni .
Aki nagyon szorgalmas küldhet nekem felvételt arról , hogyan sikerült a "tesi óra" .
A link itt elérhető:
Labdás edzés
A videókat a következő e-mail címre lehet küldeni :
epitok.5.a@gmail.com
Szép napot kívánok!
Boros Pál
Sajnos a mai nap nem sok jót tartogat az időjárás az előrejelzések szerint,ezért arra gondoltam ,hogy a szobában is elvégezhető gyakorlatot mutatok nektek .
A "házi feladatot"a videó alapján el tudjátok végezni .
Aki nagyon szorgalmas küldhet nekem felvételt arról , hogyan sikerült a "tesi óra" .
A link itt elérhető:
Labdás edzés
A videókat a következő e-mail címre lehet küldeni :
epitok.5.a@gmail.com
Szép napot kívánok!
Boros Pál
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
Tóthné VK
Task 4 today:
- 1 Culture 1. r. más.+T (match-ig)
- TK 16/1 rövid válasz: füz.
- TK 16/2 (Help: szöv.)
Tóthné VK
03.23. Református hittan
Sziasztok!
Megvolt a minden napi imádság? :-) Nekem igen! Folytassátok!
Azt mondják, aki énekel, kétszeresen imádkozik. Örülnék, ha megnéznétek ezt a videót:
https://www.youtube.com/watch?v=GcWwMULWDTU
- ez egy dicsőítő ének, szabad énekelni, sőt táncolni is!
De akinek nem jön be a Planetshakers stílusa, vagy lágyabb dallamokra vágyik, megnézheti ezt is:
https://www.youtube.com/watch?v=DXDGE_lRI0E
Ha tetszett, kereshettek még több dalt!
HALLELUJA - ki emlékszik rá, mit jelent?
Megfejtés: DICSÉRJÉTEK AZ URAT. Dicsérjétek és hívjátok segítségül! :-)
Megvolt a minden napi imádság? :-) Nekem igen! Folytassátok!
Azt mondják, aki énekel, kétszeresen imádkozik. Örülnék, ha megnéznétek ezt a videót:
https://www.youtube.com/watch?v=GcWwMULWDTU
- ez egy dicsőítő ének, szabad énekelni, sőt táncolni is!
De akinek nem jön be a Planetshakers stílusa, vagy lágyabb dallamokra vágyik, megnézheti ezt is:
https://www.youtube.com/watch?v=DXDGE_lRI0E
Ha tetszett, kereshettek még több dalt!
HALLELUJA - ki emlékszik rá, mit jelent?
Megfejtés: DICSÉRJÉTEK AZ URAT. Dicsérjétek és hívjátok segítségül! :-)
Matematika 03.23
Sziasztok kis HŐSEIM!
Új hét kezdődik és az előző hét csak az ismerkedés hete volt most már élesbe megy minden!
Először küldök egy tájékoztató levelet, amelyet mutassatok meg a szüleiteknek. Próbálom egyszerűsíteni az képek feltöltését, erről szól a levél!
link:levél a szülőknek
Igértem, hoyg kidolgozom a játékszabályunkat is. Megcsináltam, a hőstettek pontokra, majd a pontok jegyekre válthatóak! Kérek mnidenkit, hogy a szabályokat tartsa be, senkinek sem szeretnék rossz jegyet adni. A szabályt az alábbi linken találjátok meg!
link:játékszabály
Akkor kezdődjön az óra! 1. KIHÍVÁS
Sajnos nagyon sokan nem jól, oldották meg az előző órai feladatokat. Kérlek benneteket, hogy mégegyszer végezzétek el az osztásokat, de nulla maradékig számoljatok!
Ugyan azt a tesztet küldöm el mint pénteken mert nem jól sikerültek, azért nem küldtem vissza. Az tesztben az emailcímhez a saját vagy a használt email címet írjátok, mert csak akkor tudom javítva visszaküldeni.
link:teszt
Amikor, ezzel elkészültél nézd meg a következő videót!
link:video--az átlag
Remélem rájöttél, hogy a mai órán az átlag a témánk! tk 216-217. oldalán is olvashatsz róla!
A következő feladatokat szeretném, ha megoldanád és lefényképezve elküldenéd vagy a fotóalbumba, vagy az emailemre! (Tudod pontot ér ha elküldöd)
tk 217/96, illetve szeretném ha a családod átlag életkorát is kiszámítanád!
Jó munkát! Sok pontot!
Margó néni
Új hét kezdődik és az előző hét csak az ismerkedés hete volt most már élesbe megy minden!
Először küldök egy tájékoztató levelet, amelyet mutassatok meg a szüleiteknek. Próbálom egyszerűsíteni az képek feltöltését, erről szól a levél!
link:levél a szülőknek
Igértem, hoyg kidolgozom a játékszabályunkat is. Megcsináltam, a hőstettek pontokra, majd a pontok jegyekre válthatóak! Kérek mnidenkit, hogy a szabályokat tartsa be, senkinek sem szeretnék rossz jegyet adni. A szabályt az alábbi linken találjátok meg!
link:játékszabály
Akkor kezdődjön az óra! 1. KIHÍVÁS
Sajnos nagyon sokan nem jól, oldották meg az előző órai feladatokat. Kérlek benneteket, hogy mégegyszer végezzétek el az osztásokat, de nulla maradékig számoljatok!
Ugyan azt a tesztet küldöm el mint pénteken mert nem jól sikerültek, azért nem küldtem vissza. Az tesztben az emailcímhez a saját vagy a használt email címet írjátok, mert csak akkor tudom javítva visszaküldeni.
link:teszt
Amikor, ezzel elkészültél nézd meg a következő videót!
link:video--az átlag
Remélem rájöttél, hogy a mai órán az átlag a témánk! tk 216-217. oldalán is olvashatsz róla!
A következő feladatokat szeretném, ha megoldanád és lefényképezve elküldenéd vagy a fotóalbumba, vagy az emailemre! (Tudod pontot ér ha elküldöd)
tk 217/96, illetve szeretném ha a családod átlag életkorát is kiszámítanád!
Jó munkát! Sok pontot!
Margó néni
Nyelvtan
2020.3.23. hétfő
Kedves Gyerekek!
Szép napot kívánok Nektek!
Egy új témakörbe kezdünk a mai napon.
Azt szeretném kérni, hogy a szólások, közmondások témakört nézzétek át alaposan, mert a héten küldök arra vonatkozólag megoldandó feladatot.
Egyjelentésű szavak
A mai órán sokféle feladattal foglalkozunk. A feladatokat a munkafüzetből adom fel.
A tanulás megkönnyítése céljából szeretettel küldöm a következő videót!
Kérlek a 2:40 másodpercig nézd meg a videótanár szóra kattintva!
Videótanár
A füzetvezetésednél nyiss egy új oldalt, mivel új témakör, és a következőképpen rendezd:
A füzetedbe a videón látottakat másold le, illetve a nyelvtan tankönyv 150, 151. oldal sárga hátteres részét!
Írásbeli munkának a munkafüzet 72. oldal 1.a,b, 2. a,b feladatait oldd meg!
Az elkészített feladatok fotóit a munkafüzetről, március 25-re kérem a tárgyban jelölt forma szerint: Neved, nyelvtan 3.23.
Jó munkát kívánok!
Kedves Gyerekek!
Szép napot kívánok Nektek!
Egy új témakörbe kezdünk a mai napon.
Azt szeretném kérni, hogy a szólások, közmondások témakört nézzétek át alaposan, mert a héten küldök arra vonatkozólag megoldandó feladatot.
Egyjelentésű szavak
A mai órán sokféle feladattal foglalkozunk. A feladatokat a munkafüzetből adom fel.
·
A szavak csoportosítása hangalak és jelentés
szerint.
·
Az egyjelentésű szavak használata a beszédben és
az írásban.
·
A szövegértési készség, a szóbeli
kifejezőkészség, a szövegalkotási készség fejlesztése, a gondolkodási képességek
fejlesztése, a grammatikai ismeretek bővítése, a kommunikációs készség fejlesztése: a videóból pici részt kell megtekintened. Javaslom, nézd meg többször. Így az elsajátítás és megértés is egyszerűbb. A tankönyv szövegének értelmezése nem vesz annyi időt igénybe.
A tanulás megkönnyítése céljából szeretettel küldöm a következő videót!
Kérlek a 2:40 másodpercig nézd meg a videótanár szóra kattintva!
Videótanár
A füzetvezetésednél nyiss egy új oldalt, mivel új témakör, és a következőképpen rendezd:
3. online óra 3.23.
Egyjelentésű szavak
videó anyaga…
Nytk 150.o …..
Nytk 151.o …
|
A füzetedbe a videón látottakat másold le, illetve a nyelvtan tankönyv 150, 151. oldal sárga hátteres részét!
Írásbeli munkának a munkafüzet 72. oldal 1.a,b, 2. a,b feladatait oldd meg!
Az elkészített feladatok fotóit a munkafüzetről, március 25-re kérem a tárgyban jelölt forma szerint: Neved, nyelvtan 3.23.
Jó munkát kívánok!
Angol Normál 03.23.
Kedves Gyerekek!
Újra hétfő van! Remélem jól telt a hétvége és kipihentétek magatokat!
Ma az utasításokat ismételjük át:
1. Tk 7.old/ 5.a - Olvasd fel az utasításokat Anyának, Apának, testvérednek és mondd el, melyik mit jelent magyarul.
Kiejtéshez használj online szótárt: A szavakat egyesével írd be és klikelj a hangszóróra. Itt meg tudod hallgatni brit (UK) és amerikai kiejtéssel (US) is: https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/read
2. SZÓTÁRfüzetedbe írd fel: Lesson 78- Instructions= Utasítások
3. Hallgasd meg a következő dalt és írd le az iskolai szabályokat, majd szótár segítségével fordítsd le azokat. https://www.youtube.com/watch?v=uWXPCP8t00M
4. Fényképezd le és küldd el az e-mail címemre. Határidő: 2020.03.24. kedd 19:00
Köszönöm szépen!
Jó munkát és szép napot!
Enikő néni
Újra hétfő van! Remélem jól telt a hétvége és kipihentétek magatokat!
Ma az utasításokat ismételjük át:
1. Tk 7.old/ 5.a - Olvasd fel az utasításokat Anyának, Apának, testvérednek és mondd el, melyik mit jelent magyarul.
Kiejtéshez használj online szótárt: A szavakat egyesével írd be és klikelj a hangszóróra. Itt meg tudod hallgatni brit (UK) és amerikai kiejtéssel (US) is: https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/read
2. SZÓTÁRfüzetedbe írd fel: Lesson 78- Instructions= Utasítások
3. Hallgasd meg a következő dalt és írd le az iskolai szabályokat, majd szótár segítségével fordítsd le azokat. https://www.youtube.com/watch?v=uWXPCP8t00M
4. Fényképezd le és küldd el az e-mail címemre. Határidő: 2020.03.24. kedd 19:00
Köszönöm szépen!
Jó munkát és szép napot!
Enikő néni
Történelem Teszt: Ókori Róma
Kedves 5. évfolyam!
Ígéretemhez hűen ma egy kis teszttel zárjuk az Ókori Róma témakörét!
Részletek:
- a füzetedbe oldd meg a feladatokat, csak a feladat számát/betűjét + a választ kell leírni (cetlik során is sokszor csináltuk így, amit nem tudsz, húzd ki), majd a füzetedet fotózd le, és küldd el nekem a:
bjfkrisztina5.osztaly@gmail.com e-mail címre!
- próbáld önállóan, segédeszköz nélkül megoldani a feladatot (a TE tudásodra vagyok kíváncsi, és azt szeretném ellenőrizni, hogy ez a témakör mennyire jött át neked... s egyébként is, nagyjából már tudom, hogy kitől milyen eredményre számíthatok... ;) )
- a tesztre nem jegyet, hanem pontokat fogsz kapni (ha egy hónapban a kiadott feladatok elvégzésére összegyűjtesz 100 pontot, akkor kapsz egy ötöst a Krétába)
És íme a kérdések, jó munkát kívánok mindenkinek!
Üdv: Kriszta néni
i, Caesar fogadott fia ________________________________
Ígéretemhez hűen ma egy kis teszttel zárjuk az Ókori Róma témakörét!
Részletek:
- a füzetedbe oldd meg a feladatokat, csak a feladat számát/betűjét + a választ kell leírni (cetlik során is sokszor csináltuk így, amit nem tudsz, húzd ki), majd a füzetedet fotózd le, és küldd el nekem a:
bjfkrisztina5.osztaly@gmail.com e-mail címre!
NAGYON FONTOS!!! Mikor a fotót küldöd, a TÁRGY mezőbe írd bele a teljes neved, hogy a fura vagy szülői e-mail címekkel rendelkező gyerekeket is be tudjam azonosítani!!! Valamint azt is, hogy mit küldtél nekem!
(pl. tehát most ezt írod a tárgy mezőbe: Példa József, Teszt: Ókori Róma)
Köszönöm!!!
- a teszt megírására 30 perced van, visszaküldési határidő 2020. március 25., reggel 8 óra- próbáld önállóan, segédeszköz nélkül megoldani a feladatot (a TE tudásodra vagyok kíváncsi, és azt szeretném ellenőrizni, hogy ez a témakör mennyire jött át neked... s egyébként is, nagyjából már tudom, hogy kitől milyen eredményre számíthatok... ;) )
- a tesztre nem jegyet, hanem pontokat fogsz kapni (ha egy hónapban a kiadott feladatok elvégzésére összegyűjtesz 100 pontot, akkor kapsz egy ötöst a Krétába)
És íme a kérdések, jó munkát kívánok mindenkinek!
Üdv: Kriszta néni
1.
Írd be az
évszámokat és az eseményeket!
a, Róma
alapítása __________
b, Kr.
e. 44 _______________________________________
c, a
Római Birodalom kettészakadása __________
d, a
Nyugatrómai Birodalom bukása __________
e, Kr.
u. 313 ________________________________________________
2.
„Ki vagyok én?”
a, Róma
első királyának a testvére ________________
b, Róma
utolsó császára _______________________
c, hunok vezére ____________________________
d, „A
kocka el van vetve” ______________________
e, a
rabszolgafelkelés vezetője ___________________
f, császárság létrehozója ______________________________
g, a
Római Birodalom az ő uralkodása alatt a legnagyobb ___________________
h, a szabad vallásgyakorlás
engedélyezője _______________________________i, Caesar fogadott fia ________________________________
3 . Fogalmak,
helyszínek, épületek
a, provincia:
b, a
provincia katonai vezetője:
c, Róma
főtere:
d, Ázsiából
kiinduló népmozgás, amelynek során több nép új területre költözött:
e, gladiátor:
f, Karthágó
népe, a rómaiak nevezték így őket:
g, a
gladiátorküzdelmek színtere, helyszíne:
h, Pannónia:
i, veterán:
4. Sorolj föl 3 dolgot, amit a rómaiaktól vettünk át!
5.
Sorolj
fel 2 külső és 2 belső okot, ami a Római Birodalom válságához vezetett!
Külső problémák:
Belső problémák:
Normál német
Guten Tag!
A csoportból csak 3!!!!! tanuló csinálta meg az összes házit. Már kettő feladat volt! Őket megdicsérem.
A többiek miért nem? A türelmi hét letelt.
Kérem pótolni az elmaradt házikat.
Akik nem dolgoznak rendesen, arról tájékoztatom az ofőt, szülőket.
Schulaufgabe 23.3
A rendhagyó igék ragozása
Ilyenek az -"en" végződés leválasztása után -"t "-re vagy -"d"-re végződő igék. Ők kapnak egy plusz -"e" betűt, hogy ki tudjuk könnyen ejteni őket.
ARBEITEN - dolgozik
ich arbeite
du arbeitest
er, sie, es arbeitet
wir arbeiten
ihr arbeitet
sie, Sie arbeiten
A fenti vastagon szedett részt MÁSOLJÁTOK BE A FÜZETBE!!!!!!
Próbáljátok meg elragozni ANTWORTEN-válaszol igét a fenti szabály alapján!
Tschüss!
A csoportból csak 3!!!!! tanuló csinálta meg az összes házit. Már kettő feladat volt! Őket megdicsérem.
A többiek miért nem? A türelmi hét letelt.
Kérem pótolni az elmaradt házikat.
Akik nem dolgoznak rendesen, arról tájékoztatom az ofőt, szülőket.
Schulaufgabe 23.3
A rendhagyó igék ragozása
Ilyenek az -"en" végződés leválasztása után -"t "-re vagy -"d"-re végződő igék. Ők kapnak egy plusz -"e" betűt, hogy ki tudjuk könnyen ejteni őket.
ARBEITEN - dolgozik
ich arbeite
du arbeitest
er, sie, es arbeitet
wir arbeiten
ihr arbeitet
sie, Sie arbeiten
A fenti vastagon szedett részt MÁSOLJÁTOK BE A FÜZETBE!!!!!!
Próbáljátok meg elragozni ANTWORTEN-válaszol igét a fenti szabály alapján!
Tschüss!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: p...
-
Kedves Gyerekek! Összefoglalás kicsit másképp https://learningapps.org/1980636 https://learningapps.org/11064538 https://learningapps.o...
-
Kedves Gyerekek! Jó reggelt kívánok ! Egy-két gyakorló feladat vár ma rátok. A végén, egy Redmenta teszt a zárás. 1. Többjelentésű...
-
Kedves Gyerekek! A mai óra a gyakorlásé. Nyisd meg a feladatokat és csináld meg. https://learningapps.org/2321727 https://learningapps.o...