2020. április 16., csütörtök

Irodalom 4.16.

Kedves Gyerekek!

Itt is haladunk szépen tovább.

Petőfi Sándor: Szülőföl­demen
 Arra kérlek, nyisd ki a könyved a 191. oldalon. Nézd, olvasd a verset miközben meg is hallgatod:

Vers mindenkinek: Petőfi Sándor: Szülőföldemen

Most hallgasd meg egy másik előadótól is:

Petőfi Sándor. Szülőföldemen

Ugye mennyit jelent egy előadásmód? Teljesen más élményt ad a különböző kiemelések, illetve a hangszín és hangulat érzékeltetés.

Mondd, melyik előadás tetszett jobban és miért?
Olvasd el az Ik 193. oldalán  lévő leírást!

Arra kérlek, hogy a füzetedbe a következő vázlatot MÁSOLD BE!

Petőfi Sándor Szülőföldemen

  • Tájfestő költészetéhez sorolható.Tájleíró költemény.

  • Ennek jellemzői:  

· Az Alföldet az irodalmi témák közé emelte ( az akkori „divat” ellenére).

· A tájat egészében mutatja meg, nem egy-egy részletet csupán. 

· Jól ismeri a tájat.

· Az Alföld a szabadságot jelenti számára, a szülőföldet és a hazát.

· Bensőséges kapcsolat 

· Harmóniát, közösségbe tartozást , megértést , biztonságot jelent számára a pusztaság, a síkság, a szülőföld.
Petőfi  tájleíró költeménye
  • bemutatja a tájat ,
  • a tájhoz fűződő érzéseit,
  • gondolatait, amelyek a táj hatására megfogalmazódtak benne.



A Szülőföldemen búcsú a szülővárostól, a gyermekkori földtől, a régi barátoktól, a régi jól ismert tájtól, a biztonságot jelentő otthontól.

Most vedd elő az irodalmi munkafüzeted és oldd meg a 85. oldalon az 1., 2. feladatot!
A füzetedről kérek CSAK  ismét fotót!
Jó munkát kívánok!
Anett néni



Nyelvtan 4.16.

Kedves Gyerekek!

Remélem sikerült egy kicsit pihenni és kellő energiát gyűjtöttetek a következő pihenőig. 😉

Tovább haladunk az anyaggal.
Jövő héten összefoglalás, szerdán pedig egy kis számonkérés lesz.

A mai napon a tankönyvetek 164. oldalán lévő 1-es faladatot nézzétek meg!

A füzetedbe, a szokásos füzetvezetéssel, kérlek oldd meg, a 165./4. a feladatot, ahol a feladat megadott szavaival írjatok mondatot.

Az 5. feladat képeit nézzétek meg, majd az alattuk lévő kifejezéseket vizsgáljátok meg!

Egy kis játék:

Szinonímák

Szorgalmi feladat: Nymf 81./2.a.,b.,

Fotót a füzetedről kérek, amelyben a szavakat mondatba foglaltad!

Jó munkát kívánok!
Anett néni😊



Német emelt

Kedves gyerekek!
Az előző órán a már tanult berendezési tárgyak neveit ismételtük át, amelyek a szobában fordulnak elő.
Tanuljunk meg még néhány további tárgyat! Írjátok ki a szavakat a szótár füzetbe!

die Terrasse, - n  a terasz
das Doppelbett, - en  a franciaágy
das Kissen, -   a  párna
die Bettdecke , -n  az ágytakaró ( összetett szó: das Bett az ágy + die Decke - terítő, takaró)
der Nachttisch, - e  az éjjeliszekrény ( összetett szó: die Nacht  az éjszaka + der Tisch  az asztal)
der Kronleuchter, -  a csillár

Nézzük a 2. lecke 1. részét!
Itt is találunk néhány ismeretlen szót. Ezeket is írjátok ki!

betreten  belépni
ebenfalls  szintén
eigen       saját
eigenes Zimmer  saját szoba

 A szöveg olvasását és fordítását, valamint a korábban elküldött nyelvtani anyagot a szokott módon - videochaten keresztül megbeszéljük.

04.16 Technika lapbook3.

Sziasztok Gyerekek!

Ez már a 3. hét és még alig kaptam vissza képeket a munkáitokról (tengelic2018@gmail.com)! Tessék aktivizálni magatokat!

4 technika órán keresztül mindig ezt a házit fogjátok látni, mert 4 hetet kaptok ennek a „kis kör alakú könyvnek”  az elkészítéséhez. A blogon megosztom a fotókat, így nagyobb méretben is megnézheted  a lapokat, illetve az elkészítési útmutatót, amit , ha követsz, könnyen elkészítheted!
https://drive.google.com/drive/folders/1e0aJAkhV6Y_qOUjPMVJglKNeU4x4YwqV?usp=sharing

Osztályfőnöki 04.16.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek !

Véget ért a tavaszi szünet, bízom benne mindenki tudott egy kicsit pihenni, a szabadban mozogni ,kertészkedni, filmet nézni ,vagy egy jó könyvet olvasni.
Ezzel a csütörtöki nappal elkezdődik újra az online oktatás. A Blogger felületen minden nap kapjátok  a feldolgozandó tananyagot, és a feladatokat.
Nagyon sokan közületek pontosan, kiválóan dolgoztok, minden határidőt betartotok.Nagy köszönet nektek a lelkiismeretes munkátokért, szülőknek a segítségért !
Házi feladatként a következőt szeretném kérni tőletek : (Nyugi nem írásbeli !😀)
  1. Amennyiben előfordul, hogy valamely feladattal elmaradsz ,gondolt át és tervezd meg jobban  a napirended.
  2. A szaktanárok által felírt utasításokat pontosan olvasd el ,annak megfelelően készítsd el  a feladatot. 
  3. A feladatok határidejét  kísérd figyelemmel , jegyezd fel magadnak!
  4. A mindennapi kevés testmozgásról ne feledkezz el ! 
  5. Segíts otthon  a szüleidnek  a házi munkában !  
Minden kedves 5.a osztályos tanulónak eredményes munkát kívánok  !
Bárkinek problémája van ,keressetek ,írjatok messengeren, vagy akár e-mailen .
További szép napot kívánok nektek  !

Boros Pál 

Angol Normál 04.16.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Remélem Mindenkinek jól telt a szünet és ki tudtátok pihenni Magatokat!
Köszönöm szépen az eddig beküldött feladatokat! 

Köszönöm a Szülőknek is a segítséget és az együttműködést! :)

Mai téma: Irregular plurals- A főnevek többes száma: rendhagyó többes számú főnevek

1. Nézzétek meg a videót és másoljátok ki a főnevek egyes és többes számát a VONALAS FÜZETETEKBE!
https://www.youtube.com/watch?v=LwkM2iTudSg&t=48s

- A főnevek elé írjátok oda angolul, hogy miből hány darabot láttok a képen!
- A változást írjátok át pirossal, ahol a szó teljesen megváltozik, ott az egész szót pirossal írjátok le!
- Írjátok le a szavak jelentését is magyarul! Használjatok nyomtatott vagy online szótárt!
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
- KERETEZZÉTEK BE/ SZÖVEGKIEMELŐVEL EMELJÉTEK KI azokat a  rendhagyó többesszámú főneveket, amelyek előfordulnak a TK 11.old/ 9. táblázatában!

Pl: 20. one foot- two feet= lábfej- lábfejek, 
      9. one person- three people-= ember/ személy - emberek / személyek

2. Fényképezzétek le a füzetet és küldjétek el az e-mail címemre 2020. 04.16.19:00-ig.

Köszönöm szépen!


Jó munkát kívánok!

Enikő néni

Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • MF 15/5 (double = dupla), 6 (Present continuous: Li(is/ are) Fi+ing)
  • 2B szavai más.+T
  • TK 22/1 olv.+válasz ide
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Have a nice day.

Tóthné VK

Normál német

Kedves Gyerekek!

Remélem jól telt a szünet!

A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.

A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van német az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset  kérem pontosan elküldeni.

Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!

Új feladatotok: 

Ellátogatunk az állatkertbe! Im Zoo- az állatkertben

Megismerkedünk az ott élő állatokkal.

Szótárazd ki az állatok neveit a Tk. 99. oldaláról.

2 állatot még adjunk hozzá!

die Vögel-madarak
der Bär-medve

Rajzold le az állatokat a füzetbe, és írd mellé a nevüket!

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  p...